אירועי חודש הגאווה ייפתחו היום (חמישי) בירושלים ואלפי חברי קהילת הלהט"ב צפויים להשתתף במצעד הגאווה ה-20 שיתקיים בבירה. במסגרת המצעד ייחסמו לתנועה רחובות רבים בבירה, כדי לאפשר את התקדמות הצועדים. אמש, כך נודע ל-ynet, נעצר חשוד באיומים על מארגנת המצעד אמונה קליין בר נוי, בחשד ששלח אליה דברים מאיימים מפרופיל פייסבוק בשם "האחים של ישי שליסל".
5 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בירושלים
מצעד הגאווה בירושלים
מצעד הגאווה בירושלים
(צילום: רויטרס)
האיומים על מפיקת האירוע, מנהלת קהילה בבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, הגיעו בהודעה אישית בפייסבוק. בהודעה נכתב בין השאר כי אם לא תפסיק עם מעשיה, הוא וחבריו יהרגו אותה כמו שהרגו את שירה בנקי שנרצחה במצעד ב-2015, וצירף תמונה של אקדח. בנקי בת ה-15 נרצחה לפני שבע שנים על ידי החרדי הקיצוני ישי שליסל.
אלה לא היו האיומים היחידים שקיבלה קליין בר נוי לחשבון הפייסבוק שלה. אתמול בבוקר קיבלה הודעה אישית בפייסבוק מפרופיל פיקטיבי, שבה נכתב: "לא נאפשר שמצעד הגאווה יתקיים בירושלים, עיר הקודש. גורלה של שירה בנקי מחכה לכם". הודעה דומה המתינה גם בחשבון הפייסבוק של ח"כ גלעד קריב, שתומך שנים ארוכות בקהילה הגאה ומקפיד להשתתף במצעד הגאווה בירושלים ובערים נוספות בארץ. בלשכתו של קריב דיווחו מיד לקצין הכנסת, והוגשה גם תלונה במשטרה.
5 צפייה בגלריה
איומים על מצעד הגאווה בירושלים
איומים על מצעד הגאווה בירושלים
אחת מהודעות האיומים שקיבלה מארגנת המצעד
(צילום: מתוך פייסבוק)
נוכח האיומים ואירועי העבר, אלפי שוטרים, גלויים וסמויים, יוצבו לאורך מסלול הצעדה היום, מגן הפעמון עד לגן העצמאות. בימים האחרונים אף פנתה המשטרה לכ-100 בני אדם שלגביהם עלה חשד שהם עלולים לנסות ולפגוע בחוגגים. החשודים הוזהרו, ולקראת מצעד הגאווה שיתקיים בשבוע הבא בתל אביב ייתכן שכמה מהם יישלחו למעצרי מנע. המשטרה גם מקדישה תשומת לב מיוחדת להפגנה של להב"ה והיא הבהירה שתאפשר את קיום המחאה רק בתוך מתחם גן בלומפילד.
החסימות לקראת המצעד יחלו בשעה 14:00. באותה שעה ייסגרו לתנועה הרחובות קרן היסוד, פלומר, קינג ג'ורג',הלל ומנשה בן ישראל, כמו גם הרחובות שמובילים אליהם, בהם הרחובות אגרון, אלחנן, שלום עליכם, מאפו, אחד העם, עזה (מארלוזרוב עד כיכר פריז), אבידע, קק"ל, ההסתדרות, המלך דוד מצומת פלומר (יישאר פתוח מצומת המכס לתושבי השכונה ומשם שמאלה לקריב), דוד מרכוס, ז'בוטינסקי עד דוד המלך, יצחק קריב, דוד רמז, אמיל בוטה ואליהו שמע (תתאפשר יציאה ליצחק קריב).
הכבישים שייסגרו ייפתחו באופן מדורג עם התקדמות המצעד. הכבישים שיישארו פתוחים הם דרך חברון, חטיבת ירושלים, מנהרת צה"ל וחיים בר לב (לשני הכיוונים). חניית נכים תתאפשר בחניון נכים בגן הפעמון.
5 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בירושלים
מצעד הגאווה בירושלים
המצעד בבירה בשנה שעברה
(צילום: AP)
האירועים יחלו בשעה 15:00, בהפנינג גאווה בגן הפעמון בהשתתפות השרים מרב מיכאלי, ניצן הורוביץ ומירב כהן. ב-17:00 יוזנק המצעד על ידי שגרירי קנדה והולנד בישראל במסלול המסורתי - מגן הפעמון לכיוון כיכר פריז, דרך הרחובות קינג ג'ורג', הלל, מנשה בן ישראל ועד לגן העצמאות.
ב-19:00 יחלו הופעות וחגיגות על הבמה המרכזית בגן העצמאות, שם יופיעו בין היתר הזמרת רונה קינן, השחקנית אניה בוקשטיין, הראפרית אקו, הזמר והשחקן שחר טבוך והזמרת איה זהבי פייגלין. נוסף על כך יתקיים מופע מיוחד של מלכות הדראג שהיו פעילות בירושלים, ולצידם ינאמו אביה של שירה בנקי, אורי בנקי, כמו גם פעיל הקהילה הגאה עומרי פיינשטיין וד"ר רויטל ארבל מוועדת סל הבריאות.
פורסם לראשונה: 23:00, 01.06.22