3 צפייה בגלריה
עומסים בנתב"ג
עומסים בנתב"ג
חובת ביצוע בדיקת PCR בנתב"ג תישאר ללא שינוי. עומסים בנמל התעופה
(צילום: מוטי קמחי)
קבינט הקורונה אישר אמש (ד') במשאל טלפוני את המלצת גורמי המקצוע במשרד הבריאות לעדכון הנחיות הכניסה לישראל מחו"ל, כך שנוסעים הנכנסים לישראל יורשו לעבור בדיקת אנטיגן במדינה הזרה עד 24 שעות טרם ההמראה, כחלופה למצב הקיים (ביצוע בדיקת PCR עד 72 שעות טרם ההמראה לישראל).
שינוי המדיניות, שייכנס לתוקף החל ממחר, 26 בנובמבר, יאפשר לנוסעים שמבקשים להיכנס לישראל לבחור אם לבצע בדיקת אנטיגן במהלך 24 השעות לפני עלייה למטוס או בדיקת PCR כפי שנדרש כיום. נוסע שיבחר בבדיקת אנטיגן יידרש לבצעה באמצעות גוף מוכר במדינה הזרה - ולא בבדיקה ביתית. חובת ביצוע בדיקת PCR לאחר הנחיתה בנתב"ג תישאר ללא שינוי.
3 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה מהירות של מד"א
בדיקות קורונה מהירות של מד"א
בדיקת אנטיגן. ארכיון
(צילום: דוברות מד"א)
ממשרד הבריאות נמסר כי ההקלה נועדה לאפשר לנוסעים להיבדק באמצעי נגיש וזול יותר: "המהלך נעשה בתיאום עם משרדי התיירות והתחבורה, במאמץ משותף לאפשר את חידוש התיירות הנכנסת ולהקל על ישראלים היוצאים לחו"ל, תוך שמירה על בריאות הציבור".
מוקדם יותר החודש התריע מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש בריאיון לאולפן ynet כי ייתכן שהטיסות לחלק ממדינות אירופה ייאסרו בשל התחלואה המתפרצת בשבועות האחרונים. "זה מטריד. כל עוד המחלה קיימת במקומות מסוימים בעולם, ורואים שההתפרצות לא פשוטה באירופה, אז הסיכון של להביא תחלואה אלינו הוא קיים", אמר פרופ' נחמן אש. "אנחנו צריכים מצד אחד לנהל את הסיכון הזה ולמנוע כניסת וריאנטים חדשים, מצד שני לאפשר את החיים. זו דרך שאנחנו מנסים לעשות בחודשים האחרונים - כן לאפשר פעילות שאנשים רוצים, ומצד שני לעשות את זה הכי בטוח שאפשר, זה לא פשוט".

הוא הוסיף: "מה שישתנה בהמשך בהתאם לרמות התחלואה שייתכן שנחזור להגדיר חלק מהמדינות כאדומות, ואז אסור לנסוע אליהן. אין כוונה לסגור הגעת תיירים או לאסור באופן גורף נסיעות לחו"ל".

מקדם ההדבקה ירד ל-1.08

בתוך כך, לפי העדכון של משרד הבריאות אמש, מחצות ועד 17:20 אתמול אחר הצהריים אובחנו 336 ישראלים כחיוביים לקורונה. כ-40 אלף בדיקות נערכו ושיעור החיוביים עמד על 0.88%. בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 170 חולי קורונה, 122 מהם במצב קשה. 84% מהחולים הקשים אינם מחוסנים בכלל. עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי 78 חולים מחוברים למכונות הנשמה.
השבוע דיווח משרד הבריאות על שני נפטרים, אך המספר עלול להיות גבוה יותר בשל דיווחים מאוחרים של המשרד. מתחילת החודש נפטרו 67 חולי קורונה ומאז פרוץ המגפה 8,180 חולים נפטרו מסיבוכי המגפה.
מקדם ההדבקה ירד מעט והוא עומד על 1.08 – דבר שעדיין מעיד על התפשטות המגפה. ייתכן כי מקדם ההדבקה יעלה עוד בימים הקרובים.
בישראל כ-6,600 חולי קורונה פעילים, מרביתם המוחלט במצב קל מאוד. 1,101 מהחולים הפעילים מתגוררים בירושלים, 170 בבאר שבע, 157 ברחובות, 138 בפתח תקווה, 134 בחורה, 128 בתל אביב יפו, 104 בגבעת זאב ו-102 ברהט.
פורסם לראשונה: 23:13, 24.11.21