מפגין פלסטיני מאזור סוסיא שבהר חברון תועד הבוקר (יום ו') נופל על הקרקע מבלי שנפגע על ידי אדם אחר. בסוכנויות חדשות פלסטיניות ובינלאומיות נטען כי האיש הותקף על ידי מתנחלים מהאזור, אולם מנגד אומרים כי תיעוד הנפילה מעיד על "תעשיית הפייק ניוז הפלסטינית".
השטח בין היישוב סוסיא לסוסיא העתיקה הפך בימים האחרונים למוקד מריבה. הפלסטינים שמתגוררים במקום הקימו גן שעשועים, המתנחלים טוענים כי מדובר בבנייה בלתי חוקית ובעקבות כך פנו בנושא למנהל האזרחי.
9 צפייה בגלריה
מקבל סיוע רפואי למרות שלא נפצע
מקבל סיוע רפואי למרות שלא נפצע
נפל על הקרקע מבלי שאיש פגע בו
9 צפייה בגלריה
איזור העימות בין היהודים לפלסטינים על גן שעשועים
איזור העימות בין היהודים לפלסטינים על גן שעשועים
פלסטינים מול מתנחלים בעימות
(צילום: AFP)
בשעות הבוקר הגיעו כמה מתנחלים מאובטחים בכוחות צה"ל להפגין נגד הקמת גן השעשועים. במהרה הגיעו למקום התושבים הפלסטינים ואז התפתח עימות בין הצדדים. בתיעוד של אחד המתנחלים נראה כאמור אחד הפלסטינים נופל לקרקע מבלי שאיש נגע בו.
בסוכנויות הידיעות צולם האיש מקבל טיפול רפואי ומפונה באלונקה על ידי חובשים של הסהר האדום. תמונותיו על הקרקע הופצו ברשתות החברתיות הפלסטיניות. באחת מהן נכתב: "מתנחלים תקפו את הכפר הפלסטיני סוסיא וכוחות הכיבוש עזרו להם.
"הצבא מנסה לעצור פלסטינים רבים וגם חלק מהפצועים. משמר הגבול משתמש בפצצות קול בין בתי העם הפלסטיני. אחד האנשים פונה לבית חולים. המתנחלים משתמשים באלימות ותקפו את תושבי הקהילה הפלסטינית בדרום גבעות חברון".
המתנחלים טוענים כאמור שמדובר בפרובוקציה. "לשקר אין רגליים, הסרטון זה הוא רק דוגמה קטנה לתעשיית הפייק ניוז הפלסטינית והשימוש בה על ידי ארגונים אנטי-ציוניים האנרכיסטיים", אמר ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי.