1 צפייה בגלריה
הזירה בכפר ג'דיידה
הזירה בכפר ג'דיידה
קאסם סמרי
(צילום: דוברות המשטרה)
קרוביו של קאסם סמרי (31) מג'דיידה-מכר עדיין לא מצליחים להעלות על הדעת מי ירה בו אמש (שלישי) למוות בזמן שישב במרפסת עם אשתו ההרה. קרובת משפחתו של סמרי, אב לבת מנישואיו הראשונים שהתחתן בשנית לפני כשנה, אמרה כי "קאסם היה אדם טוב שאהב לעזור לאחרים, ואף אחד לא יודע מי עומד מאחורי הפשע הזה. הקליעים האלה היו יכולים לפגוע גם באנשים אחרים".
היא ציינה כי לתושבים בכפר אין תחושה של ביטחון אישי גם כשיושבים בחצרות בתיהם. "כולם שואלים אותי מה הרקע, ואני גם שואלת את אותה השאלה. מה הוא עשה כדי שירצחו אותו? לא יכול להיות שירצחו אנשים על ימין ועל שמאל, ואין מי שיטפל בתופעה החמורה הזו".
חברו של קאסם סיפר כי לא ידע על שום איום שהופנה אליו. "עכשיו אנחנו מרגישים יותר פחד, חרדה וחוסר ביטחון", אמרה החבר. "מקווה שהמשטרה תגיע אל העבריינים ולא יזרקו את התיק הזה לפח". סמרי פונה במצב קשה למרכז הרפואי לגליל בנהריה, שם נאלצו לקבוע את מותו. המשטרה דיווחה אמש כי היא סורקת אחר היורים ואספה ממצאים מהזירה.
על אף שחלה ירידה מסוימת במספר הנרצחים בחברה הערבית לעומת שנה שעברה, מתחילת החודש חלה עלייה משמעותית בכמות מקרי הרצח שמתרחשים כמעט על בסיס יומי. זאת, לאחר שראש הממשלה נפתלי בנט והשר לביטחון הפנים עמר בר-לב התגאו בירידה במספר מקרי הירי והרצח בחברה הערבית. בחודש יוני לבדו אירעו 14 מקרי רצח בחברה הערבית, וסמרי הוא הנרצח ה-45 מתחילת השנה.
מתחילת השנה פוענחו בסך הכול שמונה מקרי רצח בחברה הערבית השנה, יחד עם ארבעה נוספים שאירעו בשנה שעברה. מלבד אירועי הרצח בחברה הערבית, נרשמו עוד מאות אירועי ירי שבהם נפצעו עשרות.