פחות מיממה לאחר דיון שבו נכחו ראש הממשלה, בכירי משרד הבריאות וכמה שרים הסתיים ללא החלטות, קבינט הקורונה מתכנס הערב כדי להחליט על המשך ההתמודדות עם זן האומיקרון שממשיך להתפשט בישראל והוכפל לעומת הנתון שהוצג בתחילת השבוע. עם זאת, בבתי החולים ברחבי הארץ אין מאושפזים שנדבקו באומיקרון. דיון קבינט הקורונה היה אמור להיערך בקריה בתל אביב, אולם בהמשך נקבע כי הדיון יתקיים בזום.
3 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים אודות הווריאנט החדש
מסיבת עיתונאים אודות הווריאנט החדש
ראש הממשלה בנט ושר הבריאות הורוביץ
(צילום: מוטי מילרוד)
אתמול אמרו שרים שנכחו בדיון עם בנט כי אין טעם בהטלת מגבלות במצב הנוכחי של המגפה, ובייחוד לא הגבלות התקהלות - שלדברי השרים "יכניסו את המשק לסחרור". ממשרד ראש הממשלה נמסר אמש כי ייערכו דיוני התייעצויות נוספים במטרה לגבש את המשך תוכנית הפעולה בטיפול באומיקרון. עוד לפני הדיון בקבינט הקורונה, אישרו שרי הממשלה במשאל טלפוני את צמצום הנוכחות במקומות העבודה הציבוריים ל-50% מ-26 בדצמבר עד 26 בינואר.
ככל הנראה, קבינט הקורונה צפוי להחליט על תו סגול מהודק בקניונים והרחבת התו הירוק לחנויות שגודלן מעל 100 מ"ר. כמו כן ידונו השרים בהצעת השרה אורית פרקש-הכהן לאפשר תו ירוק זמני למי שהתחסן חיסון ראשון ל-30 יום. המטרה היא לעודד חיסונים, לאפשר הגנה מסוימת ולהמשיך בהתנהלות החיים לצד תו ירוק מורחב. ראש הממשלה בנט תומך בהצעה ואף אמר כי בכוונתו לקדם אותה.

מרבית המאומתים לאומיקרון שבו מחו"ל

במקביל, מטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה במשרד הבריאות עדכן כי היום זוהו 170 מאומתים לזן האומיקרון ומספרם הכולל של הנדבקים בווריאנט עלה ל-341. מהנתונים עולה כי 234 מהמאומתים שבו מחו"ל, 29 היו במגעים עם שבים מחו"ל, 66 נדבקו בקהילה ולגבי 12 נבדק עדיין מהיכן מקור הדבקתם.
כמו כן קיים "חשד גבוה" לעוד 807 מקרים של חשיפה לאומיקרון, ומספרם של סך המאומתים ואלה שמוגדרים ב"חשד גבוה" עלה ל-1,148. עוד עולה מהנתונים כי 528 מהמאומתים והמוגדרים ב"חשד גבוה" עם סימפטומים, 600 בלי ו-20 בתהליך בדיקה.
מבין 341 המאומתים - 95 מוגדרים לא מוגנים (לא מחוסנים, מחלימים שעברה חצי שנה מההחלמה ומחוסנים במנה שנייה שעברה חצי שנה ממועד החיסון) ו-246 מוגדרים מוגנים.
שר הביטחון בני גנץ קיים הערב דיון היערכות לקבינט הקורונה, לבחינת המוכנות האופרטיבית של מערכת הביטחון לצעדים הנדרשים לאור התפרצות האומיקרון. גנץ הנחה את פיקוד העורף להרחיב את פעילות מפקדת אלון אל מול מדרגה של 5,000 מאומתים ביום, כפי שהציג מפקד פיקוד העורף.
3 צפייה בגלריה
תורים בנתב"ג
תורים בנתב"ג
תורים בנתב"ג, היום
(צילום: AFP)
אתמול מספר המאומתים היה הגבוה ביותר זה חודשיים, 1,306. בדיון שהתקיים בוועדת החינוך אמרה נציגת משרד הבריאות, ד"ר אפרת אפללו, כי יש עלייה גדולה במספר המאומתים גם בקרב ילדים ובני נוער. "בגילאי 0-18 אובחנו אתמול 683 מאומתים שמהווים עלייה משמעותית משבוע שעבר. בשכבת הגיל 0-18 שיעור המאומתים עומד על 1.9%".
תמונה דומה, של עלייה במספר המאומתים, נראית גם בצה"ל. נכון להיום, 132 משרתים בשירות חובה, קבע ועובדי צה"ל מאומתים לקורונה, ו-352 נמצאים בבידוד. המספרים אמנם קטנים, אבל המגמה ברורה - בשבוע שעבר מספר המאומתים היה כחצי - 63.
השר אלי אבידר אמר לקראת הדיון בקבינט הקורונה: "כעת, כשמתקיימים דיוני ההחמרה, אני רוצה להזכיר, שבמצבי אי-ודאות חייבים לפעול בצורה שגורמת הכי-פחות נזק. הציבור הדמוקרטי מתנגד ל'פרגמטיזם ברוטלי', שמאפשר לפעול על חשבון עתידם הכלכלי, החברתי והנפשי של אזרחי ישראל".
3 צפייה בגלריה
מתחם חיסוני קורונה בחולון
מתחם חיסוני קורונה בחולון
מתחם חיסוני קורונה בחולון
(צילום: שאול גולן)
בד בבד נדמה כי כמעט שנתיים אחרי שהמגפה הגיעה לישראל, שער הכניסה הראשי למדינה בנמל התעופה בן גוריון ממשיך להוות נקודת תורפה בהתמודדות מול הקורונה. מנתוני משרד הבריאות עולה כי שיעור השבים ארצה מחו"ל שנמצאו מאומתים לקורונה הכפיל את עצמו תוך שבועיים.
על פי הנתונים, ב-5 בדצמבר, פחות מ-10% מכלל המאומתים באותו יום היו שבים מחו"ל, ואילו ביום ראשון האחרון, 206 מתוך 981 המאומתים שאובחנו באותו יום היו נוסעים ששבו ארצה מחו"ל – כמעט 21%. המשמעות המטרידה היא כי אחד מכל חמישה אנשים שנמצאו חיוביים לקורונה, הגיע עם הנגיף בטיסה מחו"ל.
פורסם לראשונה: 16:03, 21.12.21