הדוגמנית גל גברעם הגישה היום (חמישי) תלונה על הטרדה מינית נגד סוכן הדוגמניות שי אביטל, לאחר שביום שלישי חשפה בסרטון שפרסמה באינסטגרם כי הגיעה להתלונן נגדו בתחנת משטרה בתל אביב - ונשלחה להגיש תלונה בביתה, תוך שהשוטרים לא מבינים מדוע הגיעה רק עכשיו. במשטרה התנצלו על כך ואמרו שמדובר ב"תקלה חמורה" שתתוחקר.
המשטרה פתחה בימים האחרונים בחקירה בעקבות תלונות שהוגשו נגד אביטל בחשד להטרדה ולתקיפה מינית, אחרי שורת עדויות נגדו שהתפרסמו בכלי התקשורת. מספר התלונות נגדו, שעמד אתמול על שש, עלה לעשר - כשגברעם היא המתלוננת העשירית.
3 צפייה בגלריה
גל גברעם בתחנת המשטרה
גל גברעם בתחנת המשטרה
הגישה נגד אביטל תלונה על הטרדה מינית. גל גברעם
(צילום: יריב כץ )
3 צפייה בגלריה
שי אביטל מתוך "פרפקט טן"
שי אביטל מתוך "פרפקט טן"
ברח מהארץ. שי אביטל
(צילום: באדיבות HOT בידור)
ב-ynet נחשף אתמול כי ההטרדה של גברעם התרחשה לכאורה לפני כשנתיים במהלך צילומים באילת עבור פרויקט טלוויזיוני של ערוץ הבידור. לירז נומדר, אחת הבנות שהשתתפה באותה תוכנית, אמרה בשיחה עם ynet: "הוא השתכר ונגע לי בישבן. סירבנו לעלות איתו למונית ואחת הבנות ספגה ממנו צרור של קללות ואיומים". לדבריה, "הוא נגע בכולנו. נצמד יותר מדי ונגע לי בישבן".
מאז שידור התחקירים בעניינו עזבו אותו דוגמניות מפורסמות רבות שייצג, והוא עצמו עזב את הארץ. עורך דינו של אביטל, ששי גז, מסר השבוע כי "לא בוצעה שום עבירה פלילית ובידי מרשי ראיות למכביר להוכחה שאין אמת בטענות".

כאמור לפני יומיים חשפה גברעם כי ביקשה להגיש תלונה נגד אביטל. "כולם אמרו שאם את יכולה אז תלכי להעיד ותעידי, ואולי סוף-סוף יעשו לבן זונה הזה משהו, והגעתי לתחנת המשטרה", אמרה, וסיפרה כי כשהגיעה וציינה שברצונה להגיש תלונה על הטרדה מינית, נשאלה על ידי הפקיד התורן מתי זה קרה. "אמרתי - לפני שנתיים", סיפרה, וטענה שהשוטר שאל: "למה באת רק עכשיו?".
"עניתי לו - כי פחדתי, ועכשיו אני לא מפחדת יותר. והוא שתק", ספרה גברעם בדמעות והמשיכה לתקוף את המשטרה. "אמרו לי - יש חוקרת אחת בלילה וזה ייקח עוד שעתיים-שלוש. אתם יכולים לחכות או להגיש תלונה במחשב. באתי, הגעתי עד למקום. צעקתם בכל מקום שפתחתם חקירה מיוחדת. השר לביטחון פנים עמר בר-לב – קראתם לכולנו לבוא להעיד, וזה לא משהו פשוט לעשות. משטרת ישראל, איפה אתם? אתם אמורים להגן עלינו".
3 צפייה בגלריה
קובי שבתאי, עמר בר לב
קובי שבתאי, עמר בר לב
"אירוע שלא היה צריך לקרות". המפכ"ל והשר לביטחון הפנים
(צילום: אלכס קולומויסקי, הדר יואביאן)
"מדובר בתקלה חמורה, ולפיכך הנחה מפקד מחוז תל אביב ניצב עמיחי אשד למנות קצין בודק לתחקור האירוע והפקת הלקחים הנדרשים", נמסר מהמשטרה בתגובה לאירוע. "בנוסף הנחה לתאם מיידית מפגש של חוקרת מצוות החקירה המיוחד שהוקם במחלק המוסר בימ"ר תל אביב עם מגישת התלונה, ברגישות המתבקשת". עוד נמסר כי "צר לנו על התחושה הקשה שנגרמה מאופן הטיפול בכניסה לתחנה ונמשיך לנהל את החקירה ברגישות המתבקשת, על ידי מערך חקירות ייחודי שהוסמך והוכשר לכך".
גם השר לביטחון הפנים עמר בר-לב התנצל. "האירוע שבו נדחתה הגשת תלונתה של גל גברעם הוא רע ולא היה צריך לקרות", אמר בר-לב. "מפכ"ל המשטרה ואני שמנו בראש סדר העדיפויות את השירות שעל המשטרה לתת לאזרח, ובוודאי בנושא הגשת תלונה נגד פגיעה מינית. לכן עם כניסתי לתפקיד התחלנו בצעדים להתמודד עם הנושא ומיניתי יועצת לנושאי מגדר בלשכתי. אני מתנצל בפני גל, ויחד עם המשטרה אאתר את נקודות החולשה ונתקן".