פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (ראשון) לבית משפט השלום בראשון לציון כתב אישום נגד חנוך בניש (56) מחולון, שהורשע בהתאם להודאתו, לאחר שתקף ילדים בגן לחינוך מיוחד בו עבד.
1 צפייה בגלריה
גן ילדים, אילוסטרציה
גן ילדים, אילוסטרציה
חמישה מילדי הגן הותקפו באלימות. גן ילדים, אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
מכתב האישום שהגישה עורכת הדין שקד עזרא, במסגרת הסדר הטיעון שבו הודה הנאשם, עולה כי בניש, שעבד כגנן בגן לחינוך מיוחד, נהג באלימות כלפי ילדים המצויים על הספקטרום האוטיסטי בדרגות קושי שונות. בכתב האישום יוחסו לבניש אישומים כלפי חמישה מילדי הגן בגילאי 6-4.
בין מקרי האלימות שפורטו בכתב האישום, מתוארים מקרים בהם ניגש הנאשם לילד שישב בחצר כשכריך בידו, הניח את ידו בחוזקה על הפה שלו, משך את ראשו לאחור, ועזב את הילד כשהבחין במטפלת הרגשית יוצאת לחצר; הושיב ילדים בחוזקה בכיסא והתיישב בכיסא מאחוריהם כשרגליו כרוכות סביב הילד ומונעות תזוזה; הושיב ילד בפינת החדר ומנע בגופו את תזוזת הילד; במקרה אחר תפס ילד בחוזקה באמת ידו והרים אותו באוויר על ידי אחיזת האמה בלבד, ועוד.
לבניש יוחסו עבירות של תקיפת קטין חסר ישע ותקיפת סתם. לאחרונה קיבל בית המשפט את בקשת הפרקליטות להסיר את צו איסור הפרסום בתיק, ובניש צפוי להיות מורשע במעשים המיוחסים לו במסגרת הסדר הטיעון.
עורכת דינו של בניש, מעיין חיימוביץ, מסרה: "הנאשם הודה והורשע במסגרת כתב אישום מתוקן. מדובר באדם בעל 30 שנות ניסיון בחינוך, וזוהי המעידה הראשונה והיחידה בקריירה מפוארת. מאז האירוע נפשו אינה יודעת מנוח והוא מכה על חטא בכל יום מחדש".
עורך הדין אורי סקוזה, שייצג את ההורים בהליך, אמר: "לצערנו תופעת תקיפת הפעוטות לא מסתיימת. מדובר בעוד תיק חמור שמצטרף לפרשיות נוספות. אנחנו שמחים שהפרקליטות קיבלה את עמדתנו, והצלחנו להרשיע את הנאשם בעבירות שבוצעו כנגד ילדים שאינם מתקשרים וחווים קשיים שונים, למרות הקושי והעובדה שלא היו מצלמות בגן. אין מקום מחבוא למי שתוקף פעוטות וילדים".