דימה תאיה, פעילה חברתית מהכפר מנדא שבצפון, הודיעה אתמול (ראשון) שתתמודד בפריימריז של הליכוד לקראת הבחירות הבאות. היא תהיה ככל הנראה המוסלמית והערבייה היחידה שתתמודד על משבצת המיעוטים, שנמצאת במקום ריאלי - מספר 29 ברשימת הליכוד. תאיה (28) התמודדה גם בפריימריז הקודמים במפלגה, וקיבלה 2,100 קולות, 7,500 פחות מפטין מולא שניצח ונבחר לכנסת.
בסרטון מלפני כחמש שנים שהגיע לידי ynet נשאה תאיה דברים מול קהל אמריקני והשוותה בין נאמנותם של הערבים בישראל למדינה לבין נאמנות של כלב לאדם.
"אני רוצה לדבר איתכם על לויאליות, בן אנוש לבן אנוש", אמרה. "אם יש לי כלב שאני מגדלת אותו, ואני מאכילה אותו כל יום, ואני מגינה עליו, ומשאירה אותו במקום בטוח - הכלב הזה יהיה נאמן אליי. זה לא משנה איפה הוא חי ומי אני. אי אפשר כבן אנוש להיות נאמן? לממשלה שלנו? לאנשים שהרשו לנו להיות חלק מהחברה, מהלאום ומהמדינה?".
1 צפייה בגלריה
אסנת מארק, מירי רגב ודימה תאיה
אסנת מארק, מירי רגב ודימה תאיה
תאיה עם אוסנת מרק ומירי רגב. "מטרתי לקדם את החברה הערבית"
בתגובה לפניית ynet היא אמרה על הסרטון: "המסר לא הועבר כמו שצריך. זה לא כל הסרטון. הייתה הרצאה של חצי שעה ולקחת קטע של פחות מחצי דקה. הכוונה הייתה להציג נאמנות - לא ניתן לפגוע במי שמחבק אותנו כמיעוטים. יש לנו זכויות וחובות. נתתי דוגמא שאפילו בעלי חיים הם נאמנים, אז אנו כבני אדם לא יכולים להיות נאמנים ולהוקיר תודה?
"גם נתתי דוגמה על האדמה וגידול תותים, כמה שאנחנו נותנים לאדמה ושומרים עליה - אנחנו מקבלים תוצאות בהתאם. המסר יצא מהקשרו. אני כערבייה אוהבת את המדינה ואת המגזר שלי. המטרה שלי לקדם את החברה הערבית".