1 צפייה בגלריה
אבראהים אבו עמרה שנרצח בתל שבע
אבראהים אבו עמרה שנרצח בתל שבע
איברהים אבו עמרה שנרצח בתל שבע
איברהים אבו עמרה, בן 26 מתל שבע שבנגב, נורה למוות הלילה (בין שישי לשבת) סמוך לביתו. הצעיר הובהל לבית החולים סורוקה בבאר שבע במצב אנוש, שם קבעו הרופאים את מותו. לפי החשד הוא נרצח במסגרת סכסוך בין משפחות יריבות.
רק לפני יומיים נרצח מוחמד ג'בארין (18) מהכפר ביאדה. אלמונים ירו לעבר מכונית שבה נסע עם צעיר בן 22 בכפר מוסמוס שבוואדי ערה. השניים פונו לבית החולים העמק בעפולה, שם נקבע מותו של ג'בארין.
מתחילת השנה נרצחו כבר 78 בני אדם במגזר הערבי. חמישה מתוכם נרצחו רק בשבועיים האחרונים. בתקופה זו כ-20 בני אדם נפגעו באורח קשה ובינוני בירי במסגרת תקריות אלימות במגזר.

ביום שלישי נורה בחיפה דודה של לורין תפאל שנרצחה בסוף השבוע שעבר ברמלה, ונפצע באורח קשה. לפי הערכות, הירי לעבר קרוב המשפחה של תפאל בוצע על רקע פלילי. זאת, בזמן שהיה ברכבו, סמוך לבניין משטרת מחוז חוף בחיפה.
תפאל עצמה נרצחה ביום שישי שעבר. היא נורתה ברכבה ברמלה - באותו רחוב שבו נרצחו שש שנים קודם לכן בעלה לשעבר רמדאן מוסראתי ואביו. על פי החשד, מתנקש שארב לה במקום ירה בה מטווח קצר. ההערכה במשטרה כי הרצח של תפאל קשור לאיומים שספגה לאחרונה. המשטרה עצרה חשוד במעורבות ברצח, שהכיר את תפאל.
בממשלה הבטיחו בשבועות האחרונים להיאבק בחומרה באלימות בחברה הערבית בישראל. ראש הממשלה נפתלי בנט השיק "תוכנית לאומית" למאבק בפשיעה במגזר. "אחרי שנים של הזנחה, שאפשרה את הזינוק ואת הנסיקה של הפשיעה בחברה הערבית, וירי בלתי נשלט ברחובות ואלימות, הממשלה בראשותי נחושה לפעול ולהילחם בלא לאות, בהתמדה, בעקביות ובכל הכוח בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית", אמר בנט.