אלמונים ירו הלילה (בין שישי לשבת) לעבר ביתו של ניצב ג'מאל חכרוש, הממונה על אגף סיכול הפשיעה ביישובים הערביים במשטרה. לא היו נפגעים כתוצאה מהירי לעבר בית הקצין הבכיר, שמתגורר בכפר כנא שבגליל התחתון, אולם נגרם נזק.
המשטרה מסרה כי היא פתחה בחקירת האירוע, פרסה מחסומים לאיתור החשודים במעשה והזעיקה חוקרים לזירת האירוע לטובת איסוף ממצאים. מחקירה ראשונית עולה כי אין קשר לתפיסת שניים מהמחבלים שברחו מכלא גלבוע. במשטרה בודקים אם הרקע לירי הוא תפקידו בארגון, או נסיבות אחרות.
3 צפייה בגלריה
ניידת משטרה בזירת הירי ליד ביתו של ג'מאל חכרוש
ניידת משטרה בזירת הירי ליד ביתו של ג'מאל חכרוש
ניידת משטרה בזירת הירי. לא היו נפגעים, אך נגרם נזק
אזרחים ערבים ששוחחו עם ynet אמרו כי "אם יורים לעבר קצין בכיר במשטרה, האחראי על היחידה ללחימה בפשיעה - זה אומר שהפושעים לא עושים חשבון לאף אחד". הם ציינו כי הם מעריכים שהמשטרה תגיע ליורים במהירות, לאור תפקידו של חכרוש. "נקווה שהמשטרה תתייחס לאירועי הירי בחברה הערבית כמו שהיא מתייחסת לפגיעה בשוטרים", הם הוסיפו.
חכרוש הוא הניצב המוסלמי הראשון במשטרה, והועלה לדרגה זו ב-2016. הוא מונה לעמוד בראש מנהלת לאכיפת החוק בחברה הערבית ולעידוד גיוס ערבים מוסלמים למשטרה, ובשנה האחרונה עבר לשמש ראש אגף סי"ף - שמטרתו להיאבק בפשיעה בחברה הערבית. ב-2016 נמצא אחיינו של חכרוש, ענאן, כשהוא ירוי ברכב סמוך לבנק בכפר כנא.

3 צפייה בגלריה
ניצב ג'מאל חכרוש ראש אגף סי"ף
ניצב ג'מאל חכרוש ראש אגף סי"ף
חכרוש לצד רה"מ בנט, השר בר-לב והמפכ"ל שבתאי, בחנוכת מטה האגף שבראשו הוא עומד בחודש שעבר
(צילום: גיל נחושתן)
בעבר כיהן חכרוש כסגן מפקד מחוז חוף של המשטרה. הוא התגייס לארגון ב-1978 ומילא מגוון תפקידי פיקוד. הוא כיהן בין היתר כמפקד משטרת ההגירה באזור חיפה, מפקד תחנת עפולה ומפקד תחנת נהריה. ב-2007 מונה למפקד תחנת זבולון והיה הערבי-מוסלמי הראשון בדרגת ניצב משנה במשטרה‏. ב-2010 מונה לסגן מפקד מרחב חוף וכיהן בתפקיד במהלך השריפה בכרמל. הוא נשוי ואב לארבעה.
בחודש שעבר אמר ניצב חכרוש בריאיון לאולפן ynet כי הפשיעה בחברה הערבית "לא נולדה עכשיו", וטען כי המשטרה לא איבדה שליטה על האלימות הגואה בחברה הערבית, שגבתה את חייהם של עשרות בני אדם מתחילת השנה. "מצפים מאיתנו לתקן בשבועיים-שלשוה דברים שהוזנחו עשרות שנים", הוסיף חכרוש. "לא מזכירים את הרקע שממנו נולדה פשיעה. 40% מהערבים בני 25-18 הם מובטלים. המצב הכלכלי ברחוב הערבי, מצב החינוך ברחוב הערבי, המצב בבתי הספר - כל הגורמים האלה, שבעבר אנחנו אמרנו שזה לא העניין של משטרת ישראל".
הוא הוסיף כי "צריך להפסיק עם הסיסמה הזאת 'להיכנס לבתים ולאסוף נשק'. זו עבודה מאומצת שמצריכה מודיעין, ואנחנו אכן תופסים עשרות כלי נשק כל יום. אי אפשר לבוא לדפוק בדלת ולהגיד 'אדוני, תביא לי את הנשק'".