מאות אלפי ישראלים התקשו מאז הלילה (בין שבת לראשון) להנפיק את התו הירוק החדש שנכנס היום לתוקף במסגרת הגבלות מגפת הקורונה. חרף הודעת משרד הבריאות שלפיה התקלה תתוקן עד הצהריים, וממילא יוארך תוקפו של התו הירוק הישן בשלושה ימים, מתקשים מחוסנים ומחלימים להשתמש בו בכניסה לעסקים ולמקומות ציבוריים. כמו כן הגיעו למשרד הבריאות תלונות לגבי מילוי טופס של שבים לישראל מחו"ל בעקבות העומס על האתר.
ישראלי שלא הצליח לחדש את התו הירוק כתב: "במקום לייצר תהליך עבודה שישלח מייל לכל מי שהוציא בעבר תו ירוק, אתם גורמים עומס על השרת כשמיליוני אנשים מנסים להיכנס למערכת. טכנולוגיה וחשיבה צעד אחד קדימה לא עובדות טוב עם משרדי ממשלה".
גולשת אחרת תקפה: "למה היה קשה לצפות את זה מראש ולהודיע מראש שיהיו שלושה ימי חפיפה של התווים כדי שאנשים שלא מצליחים להוריד על הבוקר לא יהיו בלחץ? הרי כולם צפו את זה חוץ מכם. מדינת עולם שלישי".

1 צפייה בגלריה
תקלה באתר של התו הירוק החדש
תקלה באתר של התו הירוק החדש
תקלה באתר של התו הירוק החדש
בפאנל מסעדנים באולפן ynet הם התלוננו על חובת סריקת הברקוד של התו הירוק. תומר מור: "התעשייה נמצאת במחסור של 50 אלף ידיים – מלצרים, ברמנים, מארחות, טבחים ועוד. בתוך המחסור האדיר הזה באים אלינו עם דרישה טכנוקרטית לחלוטין - היא לא מהותית ולא אפידימיולוגית - לסרוק ולפקח על כל אחד ואחד מהלקוחות שאנחנו מארחים. הדבר הזה פועל הפוך – הוא מצריך עוד כוח אדם במסעדות בתקופה של מחסור".
- זה באמת עד כדי כך קשה לקחת טלפון סלולרי עם קורא ברקודים ולסרוק? זה אולי עוד 10 שניות. גיא גולן: "אנחנו לא השומרים. אם הם רוצים - שיבואו וישמרו לנו על העסק ויפקחו על כל האורחים שלנו. זו מכת מוות למסעדנים. זה סגר שקוף".
יקי כביר: "אני בעד התו הירוק וחיסונים. אבל זה לא הגיוני שהתו הירוק מוחל על הישיבה בחוץ. זו פגיעה ממשית. אם ראש הממשלה נפתלי בנט רוצה להחיל את המדיניות הזו - אין לי בעיה להיות שומר הסף של הממשלה. אבל שיתנו במקביל פיצוי כלכלי. נעלמים לי מהתוכנית העסקית שני מיליון איש שייקח להם חודש-חודש וחצי להתחסן ולקבל תו ירוק".


יותם גז, בעל עסק בקניון בירושלים, סיפר: "זה יום מאוד מבלבל כי התו הירוק החדש עדיין לא פעיל באפליקציה. הקניון מקום מאוד בטוח, יש תו סגול בכניסה, יש תו ירוק במסעדות, אז אין פחד לבוא".
- מה אתה שומע מהלקוחות על התו החדש? "שזה בלבול אחד גדול ואף אחד לא מבין מה אנחנו אמורים לעשות ואיך להתנהל".
- בגלל התו החדש יהיו פחות לקוחות? "כמובן".
יונתן כהן, בעלי חדר הכושר "ג'וני פיט" בירושלים: "התו החדש הוא בעיה אחת גדולה. יש לקוח שעומד מולי, השיעור צריך להתחיל, אבל התו הירוק שלו לא עובר. זה קונפליקט אם להכניס אותו ולסכן את עצמי ואת האנשים פה, או להסתכן בזה שהוא יעזוב אותי. לפעמים אני מרגיש כמו שוטר. קשה לצאת מהפן של המאמן שנחמד ונעים ופתאום אומר לבן אדם 'אל תיכנס כי לא התחסנת'".