שני בני אדם נפצעו הערב (שישי) באורח קשה ובינוני בקטטה המונית בכפר הבדואי אלזרנוג–אבו קוידר שבנגב, כ-14 ק"מ מדרום מזרח לבאר שבע וסמוך לכביש 25 המחבר בין ב"ש לדימונה. כוחות משטרה רבים הוזעקו למקום. "משטרת ישראל פועלת להשלטת הסדר באבו קוידר בסמוך לכביש 25 בעקבות קטטה המונית בתוך המשפחה", נמסר.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מהקטטה באבו קווידר סמוך לכביש 25 בנגב
תיעוד מהקטטה באבו קווידר סמוך לכביש 25 בנגב
שני פצועים. תיעוד מהקטטה באבו-קוידר
לפני חודש פרצה קטטה המונית בכניסה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, בין שתי המשפחות אל-טלאלקה ואל-קסאסי מרהט, שהסכסוך ביניהן נמשך כבר קרוב לשלוש שנים. ארבעה בני אדם נפצעו באורח קל, בהם צעירים שנדקרו. בתיעוד מהמקום נשמעו קולות ירי מחוץ לבית החולים, וצעירים צולמו כשהם זורקים אבנים ליד ניידת אכיפה עירונית. 17 חשודים נעצרו.
תיעוד הקטטה מחוץ לסורוקה גרר תגובות חריפות, בהן גם של בדואים מהנגב שאמרו כי האירוע גרם לעדה הבדואית נזק והשפלה, והטיל שם רע על כל האזרחים הבדואים בישראל. בשיחה עם ynet הם האשימו את המשטרה בכך שהיא לא ממגרת את אירועי הירי שמתרחשים מדי לילה באזור.
"לצערי בהרבה יישובים בדואים יש ירי בכל יום, וישנם אנשים חפים מפשע שנרצחים מבלי שהיו מעורבים בסכסוכים", אמר תושב הפזורה עבד אלרחים. "הנשק מסתובב בהרבה מקומות, וזה הגיע לבית החולים סורוקה. בנס לא היו נרצחים במקום, אבל צפוי שזה יקרה שוב בעוד מקומות בחברה היהודית אם הנשק הזה לא ייתפס".

בינתיים האלימות בחברה הערבית אינה עוצרת, והלילה (בין חמישי לשישי) נקבע מותו של הנרצח ה-126 מתחילת השנה: מוחמד איבראהים בראנסי, בן 25 מטייבה, שנורה למוות בפתח ביתו. 11 קליעים נורו לעבר בראנסי. מחקירה ראשונית עלה כי הוא נפגע מהירי בצאתו מרכבו בפתח הבית, ולא הצליח להימלט מהיורים. מהנתונים עולה כי בכל פחות משלושה ימים נרצח אדם בחברה הערבית בישראל.
לפי עדויות של קרובי משפחתו, בראנסי ישב ברכבו וכשהבחין ברוצחים מתקרבים אליו קפץ מהרכב בניסיון להימלט מהם, אולם הם עקבו אחריו וירו בו. המשטרה מסרה כי פתחה בסריקות אחר חשודים במעורבות בירי. לזירה הוזעקו חוקרי מז"פ לטובת איסוף ממצאים בחקירת הרצח, וגם מפקד מחוז המרכז במשטרה ניצב אבי ביטון הגיע למקום.
2 צפייה בגלריה
מוחמד איבראהים בראנסי שנרצח בפתח ביתו בטייבה
מוחמד איבראהים בראנסי שנרצח בפתח ביתו בטייבה
מוחמד איבראהים בראנסי, שנרצח בפתח ביתו בטייבה
משפחתו של הנרצח צעקה על השוטרים, ובהם מפקד המחוז, והטיחה בהם האשמות. "אתם לא תעשו כלום. אתם רק באים, סוגרים תיקים והולכים", קראו לעברם בני המשפחה. "כל יום יש רצח ואין פתרונות. זה שאתם כאן לא מרגיע אותנו".
הרצח התרחש פחות מיומיים אחרי רצח אחר בחברה הערבית. ביום רביעי האחרון, בזמן שיצא לעבודתו, נורה למוות יוסף סלימאן אבו גנים (זבארקה), נהג אוטובוס בשנות ה-40 לחייו מלוד. לפי החשד, הרקע לרצח היה נקמת דם בסכסוך בין שתי משפחות. במקום שבו נרצח אבו גנים, אמורה לקום תחנת משטרה.
ביום ראשון האחרון נרצח ביריות אחמד עומרייה, בן 25 מאיבטין, באזור צומת הצ'ק פוסט בחיפה. צוות מד"א שהוזעק לזירה קבע את מותו במקום בתום פעולות החייאה.