2 צפייה בגלריה
נתב"ג
נתב"ג
ישראל כתומה אצל האמריקנים. נתב"ג
(צילום: ליהי קרופניק)
בשל העלייה האחרונה בתחלואת הקורונה והתפשטות זן הדלתא בישראל, המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב (CDC) העלה את ישראל מדרגה 2 (רמה בינונית) לדרגה 3 (רמה גבוהה) באזהרות המסע שלו - דרגה אחת לפני הרמה החמורה ביותר. המשמעות: ישראל "נצבעה כתום" מבחינת האמריקנים ולפי ההמלצה הרשמית, מטיילים שאינם מחוסנים מתבקשים להימנע מנסיעות לא חיוניות לישראל.
באזהרה לגבי ישראל שהתפרסמה אמש (שני) נכתב כי "בשל המצב הנוכחי בישראל כל המטיילים אליה נמצאים בסכנה להידבק ולהפיץ וריאנטים של קורונה. כל הנוסעים לישראל צריכים לעטות מסכה ולשמור על ריחוק של שני מטרים מאחרים". לשינוי רמת האזהרה אין משמעות בכל הקשור לדרישת הבידוד ממי שמגיע מישראל, אך בכל מקרה מדובר בפגיעה בדימוי של ישראל שנחשבת סיפור הצלחה בטיפול בקורונה.
2 צפייה בגלריה
נמל תעופה JFK
נמל תעופה JFK
מסרים דיפלומטיים מנעו את הכנסת ארה"ב לרשימה הכתומה בישראל
(צילום: gettyimages)
בימים האחרונים גם משרד הבריאות הישראלי שקל להכריז על ארה"ב כמדינה כתומה, שהחוזרים ממנה מחויבים בבידוד של 7 ימים. ואולם, האמריקנים העבירו לישראל מסרים בערוצים דיפלומטיים שבהם ביקשו להימנע מצעד זה.
ה-CDC בודק את מצב התחלואה במדינות בממוצע של 28 הימים האחרונים, והרמה השלישית נקבעת כאשר ממוצע התחלואה נע בין 100 ל-500 מקרים על כל 100 אלף תושבים. ישראל, לפי האמריקנים, עומדת על ממוצע של 129.15 בזמן שהתחלואה ושיעור הבדיקות החיוביות בעלייה.
בעבר ישראל הגיעה גם לרמה הגבוהה ביותר באזהרות המסע של האמריקנים. המרכז הגדיר את ישראל ברמה 4 גם לאחר שהנגיף היה בדעיכה בישראל, וזאת מכיוון שארה"ב נהגה להתייחס לישראל ולרשות הפלסטינית כאל יחידה אפידמיולוגית אחת. האמריקנים גם הזהירו את אזרחיהם שהגיעו לישראל מהידבקות באחד מזני הקורונה. בעקבות מסרים מישראל, ה-CDC הפריד בין ישראל לרשות, ובשל כך ירדה ישראל לרמה 1 - הנמוכה ביותר, ולאחרונה עלתה לרמה 2.
פורסם לראשונה: 21:59, 26.07.21