אדריס ג'בריל עכאשה, בן 19 מרמלה, נורה הלילה (בין שלישי לרביעי) למוות בזמן שישן בביתו שבשכונת ג'ואריש בעיר לאחר שאלמונים פרצו לבית. המשטרה פתחה בחקירה, והחשד הוא שעכאשה נרצח כנקמת דם על חיסולו של "הבורר" ממשפחת ג'רושי, עלי.
3 צפייה בגלריה
אדריס גבריל עכאשה
אדריס גבריל עכאשה
19 נרצחים בחודש אחד. אדריס גבריל עכאשה
3 צפייה בגלריה
עלי ג'רושי "הבורר" מרמלה נרצח
עלי ג'רושי "הבורר" מרמלה נרצח
עלי ג'רושי "הבורר" מרמלה
(מתוך "פנים אמיתיות", רשת 13)
עכאשה עוד הספיק לצעוק "אמא, יורים בי", לפני שנפגע. הוא נפגע משבעה כדורים. גורמי רפואה מסרו כי עכאשה נפצע באורח אנוש כתוצאה מהירי ופונה עצמאית לבית החולים אסף הרופא בצריפין, שם נקבע מותו בהמשך.
מהמשטרה נמסר כי סגן מפקד מחוז מרכז, תת-ניצב יאיר חצרוני, קיים הערכת מצב בעקבות הרצח. "מדובר באירוע חמור של אלימות קשה ברחוב הערבי, שמקורו לפי החשד בסכסוך בין משפחות פשע בשכונת ג'ואריש", נמסר. "בהתאם לנסיבות, הוטלה החקירה על היחידה המרכזית של מחוז מרכז, לצד אכיפה אופרטיבית המתמקדת במחוללי פשיעה בעיר, בהתאם לאסטרטגיה ההתקפית, למען שלום הציבור".
אביו של עכאשה, ג'יבריל עכאשה, נרצח לפני כשלוש שנים ביריות בצומת לוד מרכז ביחד עם עוד שני בני אדם. הוא היה בן 42 במותו. בסך הכול, בתוך חודש אחד בלבד נרצחו 19 בני אדם בחברה הערבית.
3 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת אירוע הירי ביישוב בענה - גבר בשנות ה-40 לחייו נפצע קשה
תיעוד מזירת אירוע הירי ביישוב בענה - גבר בשנות ה-40 לחייו נפצע קשה
זירת הירי בבענה, אמש
אחרי רצח ג'רושי, נציין, חששה המשטרה שעבריינים ינסו לנקום את מותו - כפי שנראה שקרה הבוקר. ג'רושי היה דמות מוכרת מאוד בעולם הפשע ומחוצה לו, ובעבר סיפר בריאיון ל"פנים אמיתיות" כיצד מתקבלת החלטה לרצוח אדם אחר. "מי שמגיע לו נרצח", אמר. "לא נרצח אף אחד סתם". כשנשאל מה אדם צריך לעשות כדי שתתקבל החלטה כזו לגבי גורלו, השיב "לא צריך לעשות הרבה - צריך להיות מסוגל לעשות. לא כולם מסוגלים לעשות". לדבריו, יש "פורום" שמתכנס ומקבל את ההחלטות הללו.
מנגד, גורמים שהכירו את ג'רושי מדגישים כי חרף הפרופיל הגבוה שלו, בשנים האחרונות הוא כמעט שלא היה מעורב בעולם הפשע. למעשה, הוא זוהה כ"בורר" בעיקר על סמך עברו, שסביבו הוא בנה לעצמו גם פרופיל תקשורתי.
אתמול נפצע גבר בן 51 באורח קשה מאוד כתוצאה מירי ביישוב בענה. שוטרים הגיעו למקום ופתחו בחקירה, כשלפיד החשד הרקע הוא סכסוך בין עבריינים. שלשום נורה למוות אחמד תיתי, תושב בענה בן 44, כשישב ברכבו בכביש 85 סמוך לצומת שבע. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירה קבעו את מותו. המשטרה פתחה בחקירה בחשד לרצח. יום לפני נרצחו מוחמד (57) וכמיל (60) חסארמה מירי לרכב שבו ישבו בכניסה ליישוב בענה. לפי המשטרה, הרקע לאירועים הוא סכסוך בין עבריינים שכבר גבה את חייהם של יותר מ-17 קורבנות.