יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו זכה הבוקר (יום ב') לתמיכה מפתיעה מצד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. בוועידת הדיאלוג הבינלאומי למנהיגות אסטרטגית בין ישראל, אוסטרליה ובריטניה, שנערכה בזום, התייחס אולמרט לסערה בעקבות המתקפה של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ על נתניהו. אולמרט הגן על נתניהו ותקף את את טראמפ: "הוא אדם פאתטי".
2 צפייה בגלריה
אהוד אולמרט
אהוד אולמרט
אולמרט. "אצל טראמפ הכול נשפט על פי האינטרס האישי"
(צילום: אבי מועלם)
על רקע שיחות הגרעין המתקיימות בווינה, תקף אולמרט גם את נטישת הסכם הגרעין על ידי ממשלו של טראמפ, בעידוד נתניהו. "היציאה האמריקנית מהסכם הגרעין הייתה טעות אסטרטגית קשה שתוביל את איראן לפצצה גרעינית", אמר אולמרט.
"כולם מכירים את דעתי על נתניהו. אני לא מחבב אותו, לא מעריך אותו, לא סומך עליו או מאמין ביושרה שלו. אבל הריאיון של טראמפ הוא דוגמה חיה לבן אדם שהכול אצלו אישי. הכול נשפט על פי האינטרס האישי שלו", אמר אולמרט.

"נתניהו ביצע את המצופה ממנו כראש ממשלת ישראל ובירך את נשיא ארה"ב הנבחר", הוסיף אולמרט. "הוא אפילו התמהמה ואיחר בשיגור הברכה לביידן על הניצחון בבחירות. הוא חיכה עד שזה כבר הפך להיות מביך שמדינת ישראל, בעלת הברית והחברה הקרובה של אמריקה, לא מברכת את נשיא ארה"ב הנבחר. טרמאפ אמר שהעובדה שביבי בירך את ביידן היא בגידה ביחסים בין ישראל לאמריקה, זה מטורף ובלתי נתפס, הוא אדם פאתטי".
בריאיון בלעדי שהעניק טראמפ לעיתונאי ברק רביד בספרו החדש "השלום של טראמפ" שיצא לחנויות (הוצאת "ידיעות ספרים") ועיקריו התפרסמו לראשונה ביום שישי בבוקר במוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות" אמר הנשיא לשעבר: "אני אהבתי מאוד את נתניהו. לא היה אף אחד שעשה יותר עבור ביבי ממני. לא היה אף אחד שעשה עבור ישראל יותר ממני. אבל הבחירות במדינה הזאת נגנבו ונתפרו. והאדם הראשון שרץ לברך את ג'ו ביידן היה נתניהו. מנהיגים של מדינות אחרות, כמו ברזיל, חיכו חודשים. פוטין, מקסיקו. גם הם הרגישו שהבחירות נתפרו". טראמפ הוסיף על נתניהו: "Fuck him".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ודונלד טראמפ
בנימין נתניהו ודונלד טראמפ
טראמפ ונתניהו
(צילום: EPA)
אלברט דדון, מייסד ועידת הדיאלוג הבינלאומי למנהיגות אסטרטגית, אמר כי "הוועידה שמתקיימת היום זו הפעם ה-13, בהשתתפות בכירי ממשל, חברי פרלמנט, חוקרים ואנשי עסקים בכירים – מחזקת את משולש המדינות האסטרטגי – ישראל, אוסטרליה ובריטניה, ומקדמת את היחסים האיתנים בין מדינות אלו, שהן סמל לדמוקרטיות תוססות וחזקות. הפורומים השונים מאפשרים למקבלי החלטות, להתמודד באופן מיטבי עם הסוגיות העולמיות הבוערות היום, ולקדם את מדינותיהם לעבר עתיד טוב יותר".