6 צפייה בגלריה
 חסן רמיחי וזירת הרצח באבטין
 חסן רמיחי וזירת הרצח באבטין
חסן רמיחי וזירת הרצח באבטין
חסן רמיחי בן ה-56 נרצח הלילה (בין שישי לשבת) ביריות ביישוב הבדואי אבטין שבעמק זבולון. גם אחותו סובחיה בת ה-60 מצאה את מותה בתקרית, אולם לא ברור מה הוביל למותה. חוקרי המשטרה שהגיעו לזירה חשדו תחילה כי הוכתה למוות, אולם כעת נבדק אם לקתה בליבה ונפלה, ועל כן גופתה נשלחה לנתיחה באבו כביר.
מחקירה ראשונית של התקרית עלה כי היעד של הרוצחים היה חסן רמיחי - והרקע לירי הוא חיסול חשבונות על רקע סכסוך על קרקע. המשטרה פתחה בסריקות, בין היתר באמצעות מסוק, אך טרם נעצרו חשודים.

סוכלה הברחה בשווי מיליונים מלבנון

כוחות צה"ל והמשטרה סיכלו הלילה הברחת עשרות אקדחים בגבול לבנון סמוך לכפר רג'ר. בפעילות נתפסו 43 אקדחים בשווי מוערך של כשני מיליון ו-700 אלף שקל. החשודים שניסו להבריח את הנשק זוהו על ידי תצפיות צה"ל - שהקפיצו את הכוחות. מדובר בסיכול הברחת הנשק בהיקף הגדול ביותר מלבנון בשנים האחרונות.
6 צפייה בגלריה
כלי הנשק
כלי הנשק
האקדחים שהוברחו מלבנון. ההברחה הגדולה ביותר בשנים האחרונות
(צילום: דובר צה"ל)

מצה"ל נמסר כי נבדקת היתכנות כי ניסיון ההברחה נעשה בסיוע של ארגון הטרור חיזבאללה. בעבר, אמצעי לחימה שהועברו משטח לבנון לשטח ישראל, שימשו גם לפעילות טרור בתוך שטח מדינת ישראל, בין השאר גם של חיזבאללה. במסגרת סיכול ההברחה שהחלה אמש סמוך לשעה 23:00 נורו פצצות תאורה במרחב הכפר רג'ר, שהגבול בין לבנון לישראל חוצה אותו. עיתוי ההברחה גם נחשב לחריג: שיאו של המשבר הכלכלי החריף בלבנון בעשורים האחרונים.

היום האחרון להתחסן במנה הראשונה

היום הוא היום האחרון להתחסן במנת החיסון הראשונה נגד נגיף הקורונה לאור תפוגת החיסונים שנמצאים במלאי בישראל. במשרד הבריאות קראו למי שלא הספיק לעשות זאת להגיע למוקדי החיסונים הרבים ברחבי הארץ.

תוקף החיסונים יפוג בסוף חודש יולי ולא מאפשר למי שלא יקבל מנת חיסון ראשונה עוד היום לקבל את המנה השנייה - שצריכה להינתן 21 ימים מהראשונה. נתוני משרד הבריאות מצביעים על כך שבני נוער רבים לא התחסנו אף שיכלו לעשות זאת. לפי הנתונים, עד כה התחסנו כ-20 אלף בני 12, בעוד 9,000 מהם החלימו מקורונה. מדובר ב-20% מכלל בני ה-12, כך שנותרו 69 אלף מהם שאינם מחוסנים. בגילאי 15-13 חוסנו 143 אלף בני נוער, ו-44 אלף החלימו. 283 אלף עדיין לא חוסנו בקבוצת גילאים זו.

פעוטה מתה לאחר שננעלה ברכב בנגב

פעוטה בת 3 מתה לאחר שננעלה ברכב ביישוב בנגב. מתחקור ראשוני עלה כי היא נכנסה לרכב במסגרת משחק ושהתה בו כשעתיים, עד שבני משפחתה מצאו אותה. היא פונתה לבית החולים סורוקה בבאר שבע תוך כדי ביצוע פעולות החייאה, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותה.

בלעדי: מתווה האוצר להעלאת גיל הפרישה לנשים

ל-ynet נודע כי משרד האוצר החליט לכלול בחוק ההסדרים הקרוב את מתווה העלאת גיל הפרישה לנשים, שצפוי לעלות בתוך עשר שנים ל-65 במתווה שיכלול את העלאת גיל הפרישה בשלושה עד ארבעה חודשים בכל שנה, עד שנת 2032. המתווה צפוי להתחיל בינואר 2022.
6 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
שר האוצר ליברמן. תוך 10 שנים ל-65
(צילום: EPA)
לפי המתווה המסתמן, גיל הפרישה יעלה ב-2022 ל-62 שנים ושלושה חודשים; ב-2023 ל-62 ושישה חודשים; ב-2024 ל-62 ותשעה חודשים; ב-2025 ל-63; ב-2026 ל-63 ושלושה חודשים; ב-2027 ל-63 ושישה חודשים; ב-2028 ל-63 ותשעה חודשים; ב-2029 ל-64; ב-2030 ל-64 וארבעה חודשים; ב-2031 ל-64 ושמונה חודשים וב-2032 ל-65.

"מתקפת סייבר באיראן, יום אחר יום"

כלי תקשורת באיראן דיווחו אמש על "כאוס חסר תקדים" בתחנות הרכבת ברחבי המדינה, שהוביל לביטולים ועיכובים של מאות קווים. בדיווחים נכתב כי ייתכן שהסיבה לכך היא מתקפת סייבר על חברת הרכבות הממלכתית של הרפובליקה האיסלאמית, שטענה מנגד כי אין עיכובים משמעותיים.
היום התברר כי האקרים פרסמו הודעות שקריות בדבר ביטולי רכבות ודחיות שלהן על לוחות הזמנים בתחנות הרכבת ברחבי המדינה, אחרי שמערכות המעקב ברכבות ברחבי הרפובליקה האיסלאמית הפסיקו לעבוד.
6 צפייה בגלריה
מתקפת סייבר על הרכבת באיראן
מתקפת סייבר על הרכבת באיראן
"בוטל". לוח הרכבות באיראן, אמש
בסוכנות הידיעות האיראנית פארס צוין אתמול כי מערכות המחשוב של חברת הרכבות חוו שיבושים, ככל הנראה ממתקפת סייבר. רשות השידור האיראנית דיווחה כי גם דוכני הכרטיסים של הרכבות נפגעו וגם האפשרות להיכנס לתחנות ולצאת מהן באמצעות קורא דיגיטלי שעל הכרטיסים. בהודעה שהופיעה בלוח הנסיעות בתחנת הרכבת בטהרן הופנו נוסעים למספר טלפון שלפי סוכנויות הידיעות באיראן שייך ללשכת המנהיג העליון עלי חמינאי.
במקביל, אחר הצהריים הושבתו אתרי משרד התחבורה והעיור האיראניים. סוכנות הידיעות האיראנית אירנא דיווחה כי מדובר ב"שיבוש סייבר" במערכות המחשוב של צוותי המשרדים. בדיווח נכתב כי הנסיבות נמצאות בבדיקה.

הג'וב החדש של ראש המוסד לשעבר יוסי כהן

ראש המוסד לשעבר יוסי כהן התמנה לנציג קרן ההשקעות היפנית סופטבנק בישראל, כחודש ושבוע אחרי שסיים את תפקידו בארגון הביון הישראלי.
6 צפייה בגלריה
יוסי כהן
יוסי כהן
יוסי כהן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
כהן צפוי לקדם השקעות של סופטבנק וויז'ן 2 בישראל - שהיא קרן שהשקיעה באחרונה בלא מעט חברות ישראליות, בהן אניוויז'ן ורדיס לאבס. כהן שירת במערכת הביטחון 40 שנה, 38 מהן במוסד.

הצו של ביידן נגד חברות הטכנולוגיה הגדולות

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן חתם הלילה על צו מינהלי גורף שמטרתו לקדם תחרות בכלכלת ארה"ב. ביידן קרא לסוכנויות הפדרליות לפעול נגד שיטות שפוגעות בתחרות במגזרים שונים, בדגש על חברות טכנולוגיה גדולות. הצו, אם ייושם במלואו, יסייע בהורדת עלויות האינטרנט של האמריקנים ויאפשר החזרים על עיכוב בשילוח מטען בטיסות.
6 צפייה בגלריה
"לא עוד סובלנות לניצול של מונופולים". ביידן
"לא עוד סובלנות לניצול של מונופולים". ביידן
"לא עוד סובלנות לניצול של מונופולים". ביידן
(צילום: AP)
הצו למעשה מורה לסוכנויות ההגבלים העסקיים להתמקד בתחומי העבודה, הבריאות, הטכנולוגיה והחקלאות ולטפל ברשימה של נושאים שמעלים את חמתם של צרכנים, ובמקרה של מחירי תרופות הביאו חלק מהצרכנים לפשיטת רגל. "לא עוד סובלנות לפעולות ניצול של מונופולים. לא עוד מיזוגים רעים שמובילים לפיטורים מסיביים, עליית מחירים ופחות אפשרויות לעובדים וצרכנים", אמר ביידן בטקס החתימה שנערך בבית הלבן.

עוד כתבות שאולי פספסתם

התחזית: ללא שינוי ניכר

מזג האוויר בשבוע הקרוב יהיה יציב ולא יחול שינוי ניכר בטמפרטורות. עומסי החום יהיו בין קלים לבינוניים בהרי הצפון והמרכז, בעוד עומס חום בינוני יורגש בחוף ובשפלה. עומס חום כבד עד קיצוני יורגש בערבה.