תאונה קשה בין אוטובוס הסעות של ילדים מאבן יהודה, שהיו בדרך לטיול בית ספר, למשאית בכביש 1. ילדה בת 10 נפצעה היום (שלישי) באורח קשה בתאונה סמוך למחלף לטרון. באוטובוס היו 38 נוסעים, בהם תלמידים, הורים מלווים, מורים והנהג, שפונו במצב קל, ומרביתם הספיקו להשתחרר מבתי החולים. גם נהג המשאית פונה במצב קל. שרת התחבורה מירי רגב הגיעה למקום. הכביש לכיוון ירושלים נפתח לתנועה.

הילדה הגיעה לבית חולים שערי צדק, שמסר כי מצבה נותר קשה, ושנלחמים על חייה. לבית חולים אסף הרופא (שמיר) הגיעו 21 פצועים במצב קל, לבית חולים קפלן הגיעו שלושה ילדים במצב קל, ולבית החולים הדסה עין כרם הגיעו 14 פצועים, כולם במצב קל.
התאונה קרתה לאחר שחזיתו הימנית של האוטובוס פגעה באחורי המשאית. עד כה לא ידוע מאיזו סיבה פגע האוטובוס במשאית. החקירה עדיין בעיצומה.
האוטובוס יצא יחד עם שני אוטובוסים נוספים, שהסיעו 94 תלמידים מכיתות ד', לטיול מטעם בית הספר "בית אב"י" בהרי ירושלים. ראש המועצה המקומית אבן יהודה, אבי הררי, ממנה הגיעו התלמידים, הודיע שעם קבלת ההודעה על התאונה, גויסו צוותים שיילוו את התלמידים שהיו באוטובוס שנפגע, ואת התלמידים שהיו באוטובוסים הנוספים, ששבו לבית הספר. הררי הוסיף כי "קיבלנו בשורה קשה על התאונה. פתחנו חמ"ל כדי לתת מענה לתלמידים ולהורים, וכדי ללוות את התלמידים שנפצעו ונמצאים בבתי חולים".
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה בכביש 1
זירת התאונה בכביש 1
זירת התאונה בכביש 1
(צילום: יריב כץ)

הדיווח על התאונה התקבל בשעה 9:34 במוקד מד"א במרחב איילון. חובשים ופרמדיקים של מד"א החלו להעניק טיפול רפואי לילדה כבת 10 במצב קשה עם חבלת ראש, וכן ליתר הנוסעים. לפי מד"א, מלבד הילדה, שאר נוסעי האוטובוס היו בהכרה.
חובש מד"א שהגיע ראשון לזירה, עידו ליבמן, מסר: "ראיתי אוטובוס שנפגע ממשאית, וחלקו הקדמי היה מעוך פנימה. הבנתי מיד שמדובר באוטובוס הסעת ילדים. נהג האוטובוס והמדריך העניקו טיפול ראשוני לילדה מחסורת הכרה שישבה באחד מהמושבים הקדמיים. הנחתי את ההורים המלווים להוריד את שאר הילדים מהאוטובוס למקום בטוח, העברתי דיווח למוקד על מספר הנפגעים ומצבם, והענקתי לילדה שסבלה מפגיעה רב מערכתית קשה טיפול ראשוני שכלל חבישות, קיבועים ומתן חמצן. העברנו אותה במהירות לניידת טיפול נמרץ והיא פונתה לבית חולים. צוותים נוספים העניקו טיפול רפואי ל-38 מנוסעי האוטובוס ולנהג המשאית, שנפצעו באורח קל, והם פונו לבתי החולים כשמצבם יציב".
חובש מד"א בני כהן סיפר: "כשהגענו למקום ראינו במרכז הכביש אוטובוס מעוך בחלקו הקדמי, ומשאית שעמדה בסמוך. מחוץ לאוטובוס היו כ-30 ילדים, ובאחד מהמושבים הקדמיים ישבה ילדה כבת 10 מחוסרת הכרה עם חבלה בראש. עשינו מיון ראשוני לנוסעים, נהג האוטובוס, גבר כבן 50, היה בהכרה מלאה וסבל מחבלות. הענקנו לילדה ולנהג האוטובוס טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותם לבית חולים כשהילדה במצב קשה והנהג במצב קל".
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה בכביש 1
זירת התאונה בכביש 1
אוטובוס ההסעות שהיה מעורב בתאונה
(צילום: יריב כץ)
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה בכביש 1
זירת התאונה בכביש 1
(צילום: יריב כץ)

מהמשטרה נמסר: "הבוקר, מעט לאחר השעה 09:30, התקבל דיווח על תאונת דרכים שאירעה במחלף לטרון לכיוון ירושלים, במעורבות אוטובוס היסעים ומשאית, וכי במקום מספר רב של נפגעים. כוחות משטרה הוזעקו למקום, לצד כוחות חירום והצלה, שהחלו בטיפול בזירת התאונהובפינוי הנפגעים, ובהסטה של כלי רכב לצירי תנועה חלופיים. בוחני תאונות דרכים ממחוז ירושלים הגיעו למקום והחלו בחקירת נסיבות התאונה, תוך איסוף עדויות וממצאים בזירה במטרה לחקור מה הגורם שהוביל להתרחשותה. בדקות אלו כביש 1 נפתח לתנועה לכיוון ירושלים ממחלף לטרון, ובמקום עדיין עומסי תנועה כבדים".
אמו של אחד התלמידים מסרה: "הצטערנו ונבהלנו מאוד לשמוע שעצרו את הטיול השכבתי כי הכיתה המקבילה הייתה מעורבת בתאונת דרכים. אני סמוכה ובטוחה שצוות בית הספר דואג להם לטיפול מסור, רפואי ורגשי. שנדע בשורות טובות ושלום, והחלמה לכל הפצועים".
אמא של תלמידה נוספת שיתפה: "הילדה חייגה אלי ואמרה שהייתה תאונה. ניסיתי להרגיע אותה, ואז עדכנו את ההורים בוואטספ על התאונה. הילדים יצאו מאוד שמחים לטיול, שנגמר בבית חולים".
שרת התחבורה מירי רגב, שכאמור הגיעה לזירת התאונה, מסרה: "הייתי בדרכי על כביש 1. עצרתי במקום התאונה הקשה מאוד. ילדה בת 10 פונתה. אני קוראת לכל הנהגים לנסוע בזהירות, אין לנו דרך אחרת. אני יודעת שיש בעיה של פקקים". כוחות משטרה הגיעו למקום והכווינו את התנועה, לאחר שהיו עומסים כבדים במקום.

ראש המועצה האזורית אבן יהודה אבי הררי סיפר על הטיפול באירוע מצד המועצה: "הקמנו חמ"ל, הבאנו יועצים פסיכולוגיים, הזעקנו לפה את הנהגות ההורים. זה אירוע מאוד כואב אבל ניהלנו אותו בצורה טובה. ד"ר שי פרוכטמן, מנהל אגף החינוך במועצה, אמר: "בנינו צוות של פסיכולוגיות ויועצות שמקבלות את הילדים שחזרו מהטיול, נותנים להם מעני רגשי, מדברים על החוויות, דואגים גם לאחים ולהורים שיקבלו הודעות נכונות ומדויקות. ביקשנו מהם שלא להגיע הביתה אלא לבית הספר כדי לקבל את הטיפול הרגשי המתאים".