4 צפייה בגלריה
 ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק
 ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק
ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק
(צילום: משה נחומוביץ)
אתחיל מהסוף. המאבק החל. זוהי אזעקת אמת. צו 8. סכנה ודאית וקרובה לקריסת הדמוקרטיה הישראלית. דברים רעים קורים כשאזרחים טובים שותקים. כל אזרח פקוח עיניים בחברה חפצת חיים, חייב לשאול את עצמו: איפה אני עומד במאבק הזה? לענות לעצמו תשובה ישרה, גם אם כואבת ובלב כבד - ולפעול על פיה.
לרבים מאיתנו המאבק הזה יהיה הדבר היותר חשוב שעשינו בימי חיינו. בינינו לבין ההתנגשות עומדת עדיין שכבה דקיקה של שומרי סף. אינני יודע, בעת כתיבת הדברים, האם וכיצד יפעלו. ייתכן מאוד שבכל דרך נמצא עצמנו נכפים להיאבק. זה יהיה קשה. עמל, יזע ודמעות. המאבק יוכרע בהפגנות, ברחובות, בכיכרות, על צירי התנועה, במקומות העבודה ובמוסדות החינוך הגבוה. בימים אלה ניצתים ניצוצות הרצון הקולקטיבי, הנחישות ואחדות המטרה. אם נידָחֵק לכך, יפרוץ גם המרי האזרחי. ואם הניסיון למוטט את הכרזת העצמאות יימשך, הוא יתעצם כמעיין המתגבר. כשמיליון אזרחים ייצאו לרחובות, תיפול ממשלת הרוע הזו.
אינני יודע כמה זמן זה ייקח ומה היקף הנזק שייגרם. אני יודע בביטחון שבסופו של יום - ננצח. כך זה קרה שוב ושוב במאות השנים האחרונות אצל עמים שקמו בסערה, משבטים וקבוצות שונים בזהותם, ונבדלים בפרשנותם את יעדי הקיום הלאומי שהושג במשותף. כמעט בכל מקרי ההתנגשות הללו, גברו אוהבי האדם ושוחרי החירות, גם אם הדרך התפתלה דרך דיקטטורות אפלות. ודיקטטורה, למי שקרסו אליה, לא מוחלפת בבחירות. החושך הכבד ביותר ישרור, כתמיד, רגע לפני הזריחה. אני יודע שננצח, כי אנחנו בצד הנכון של האמת ובצד הנכון של ההיסטוריה. כשמכריחים אותנו, אנחנו יודעים להילחם. אנחנו יודעים למה ועל מה אנחנו עומדים להילחם ולכן נדע לגבור על כל חשש ופחד. כשנשלב כולנו ידיים, ונפעל יחד גם בקשים שברגעים, יבוא גם יום הניצחון.
4 צפייה בגלריה
אישומים, פרובוקציות וגזענות
אישומים, פרובוקציות וגזענות
אישומים, פרובוקציות וגזענות
(צילום: אלכס קולומויסקי, יואב דודקביץ')
ומכאן להתחלה. רק עשרה ימים אחרי השבעתה והמרצע יצא מהשק. ממשלה אחוזת אמוק. רוצה הכל ומייד. לא רפורמה, שאולי נדרשת, במערכת המשפט, אלא מבצע בזק לריסוקה. לא תיקונים בפעולת המשטרה, אלא הכפפתה הפוליטית לפרובוקטור מועד, עם 53 כתבי אישום ושמונה הרשעות. לא תיקון מידות חיוני במדינה, אלא דלת רחבה שנפתחת לשחיתות, גזענות והומופוביה. נאשם בשוחד שהתחייב (ולא חתם) על ניגוד עניינים, כדי שבג"ץ יאשר את כשירותו להתמודד על ראשות הממשלה, ממנה שר משפטים, בעודו עוסק ביד אחת בתהליכים למינוי שופטיו שיישבו בערעור, וביד האחרת במינוי אדם שהורשע כבר שלוש פעמים בענייני שוחד וכספים לשר בכיר, שעוד יופקד בעתיד על הקופה. שלושה שרים, בהם שני גזענים מופקרים, יטלו חלקֿ בעזרת השם בקעקוע השרשרת ואחדות הפיקוד בצה"ל. כל זאת בעודם דוהרים, במעין צהלה, אל ההזדמנות להצית את הסכסוך הפוליטי-טריטוריאלי בינינו לבין הפלסטינים, ולהפכו למלחמת דת בין ישראל לאיסלאם.
וכמובן, יש גם פרפראות: הומופוב קנאי ימונה על תוכניות הלימוד, שרה חשוכה סבורה שטוב אם רופא יוכל להחליט שלא לטפל בחולה, על רקע דתו, נטייתו המינית או צבע עורו, ח"כ הזוי עם רקע צבאי דורש להוציא צו מעצר על רקע בגידה במדינה למי שהיו ראש הממשלה ושר הבטחון עד לפני שבועיים. שרים ימנו מלחכי פינכה, מקורבים ועסקנים נעדרי ניסיון ורקע מקצועי, לתפקידי מנכ"לים ויועצים משפטיים.
נערכות רשימות של עובדי ציבור, לטיהור שיטתי של מי שמזהמים את השירות הציבורי בגילויי חוסר נאמנות למנהיג היקר. שלושה נהגי שיירה, שעובדים כבר 30 שנה עם כל ראשי הממשלה, מגלים לפתע שהם משרת אמון, וכעת אבד האמון. הם מוזזים מתפקידם ללא הסבר. אבל ההסבר ידוע לכל. הם נחקרו במשטרה על השחיתות סביב ראש הממשלה, וכאזרחים ישרים, אמרו את האמת. זהו כל חטאם.
4 צפייה בגלריה
אבי מעוז יו"ר מפלגת נעם
אבי מעוז יו"ר מפלגת נעם
אבי מעוז. המפלגה והרשימות
(צילום: רויטרס)
והעיוותים כבר מחלחלים למטה. בקפה לנדוור סירבו לשרת סמולנים. בתחנת הרכבת עוכבה אישה בת 60 משום שלבשה חולצת "קומי". ייתכן שחזינו בניסיון דריסת פעילי מחאה בבאר שבע. ומספרים לנו שכל הגועל הזה, זה רצון העם? על זה חשבו וחלמו פשוטי עם קשי יום ואזרחים ישרי דרך כשהצביעו ליכוד? אני מכיר היטב בוחרי ליכוד, מפלגות ימין ואזרחים דתיים רבים, שמסתייגים טבעית מרוב צעדי ההשחתה האלה שמתבצעים לכאורה בשמם. אבל מי סופר אותם יום אחרי הבחירות?
זה איננו רצון העם. זוהי ברית של מושחתים בשירות עצמם, עם גזענים שסוחטים את המושחתים בשירות חזון משיחי הזוי ומסוכן. וכל נשאי ההבל הזה, מראש הממשלה ועד אחרון השרים לענייני כלום, טובלים עד צוואר בפרקטיקת השקר הגדול שאומצה ממשטרים אפלים בעבר.
ראש ממשלה חלש וסחיט, רב-שקרן מועד על פי שותפיו-סוחטיו, מסביר באנגלית משובחת את מאמציו האדירים-כבירים להגן על ערכי הדמוקרטיה, ועושה בעברית את ההפך הגמור. שר המשפטים, מצידו, משקר במצח נחושה שבג"ץ השתלט על חיינו והפקיע סמכויות מהכנסת והממשלה. שקר! מאז הקמת המדינה נחקקו בכנסת 1,893 חוקים, ובג"ץ התערב רק ב-22 מתוכם.
מר יריב לוין מספר לנו גם שאנו המקום היחידי בעולם הדמוקרטי שבו המחוקק לא קובע את שופטי העליון. לא נכון. האמת היא שבמדינות רבות מוגבלת הקואליציה בבחירת שופטים לעליון. דרך ועדות מינויים הכוללות גורמי מקצוע (בריטניה והודו), מחייבות הסכמה בין קואליציה ואופוזיציה (גרמניה), או שיתוף פעולה של כמה רשויות עצמאיות (ארה"ב ואיטליה).
4 צפייה בגלריה
השר יריב לוין. לא אמת
השר יריב לוין. לא אמת
השר יריב לוין. לא אמת
(צילום: אלכס קולומויסקי)
מוסיף השר האובססיבי וטוען כי ברוב הדמוקרטיות האחרות ישנה פסקת התגברות. שקר! האמת היא שכמעט באף דמוקרטיה חוקתית אין פסקת התגברות. ואיפה שיש (קנדה למשל), יש חוקה משוריינת, עם מגילת זכויות מלאה, משטר פדרלי ובלמים ואיזונים נוספים, שאינם אצלנו. בקנדה, כמובן, אין שום סכנה שפסקת ההתגברות תשמש לחילוץ ראש הממשלה וחלק משריו ממשפט או מתוצאות הרשעות קודמות שלהם, בחקיקות בזק פרסונליות ורטרואקטיביות. אבל אלו קנדים. אין בהם את עומק ההפקרות ואת תאוות ה"כוח, כסף וכבוד" שלוקים בה מובילי הממשלה הזאת.
וייאמר לכן, זו ממשלה נבחרת והיא חוקית. אולם פעולותיה שתוארו לעיל, וכוונותיה הידועות להמשך, שבמרכזן ההפיכה המשטרית המתנקשת בהכרזת העצמאות ובערכי היסוד שעליהם נלחמה וקמה מדינת ישראל, הופכים אותה לבלתי לגיטימית בעליל. וחובתו לכן, של כל אזרח המבין זאת, להצטרף למאבק על המולדת, ביטחונה ועתידה, על ערכי הכרזת העצמאות, על השוויון, על אחוות האדם, כבודו, זכויותיו וחירותו.
דמוקרטיה, כבר נאמר, חייבת לדעת להתגונן בפני מי שמשתמשים בכללים שהיא קובעת ובחירויות שהיא מעניקה כדי להרוס אותה מבפנים. זהו בדיוק המצב שבו אנו נתונים. אנו חייבים להפנים, מדובר בהפיכה משטרית, לא פחות.
כתב אל בני גנץ ידידי הצעיר המכונה קוסטה בלאק: "בני, נתניהו לא מעונין באיחוי. אלא בשיסוי. הוא לא מעוניין בשינויים במערכת המשפט אלא בהרס הטוטאלי שלה. הוא לא מעוניין בהידברות, אלא בהכנעה וריסוק הדמוקרטיה ושלטון החוק. לא נקבל ממנהיגי המחנה… (שום דבר אחר) מלבד מאבק בממשלה קיצונית, שבאה להחריב את כל יסודות הדמוקרטיה הישראלית". גילו של קוסטה הוא לערך מחצית גילם של שומרי הסף, מנהיגי המפלגות, שופטי העליון, ראשי גופי הממלכה, וסמלי השלטון שלנו. הלוואי וכל אלו יתברכו בבהירות הראייה של איש צעיר אחד.
ומכאן חזור אל הראשית. ופעל, זו אזעקת אמת.
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו opinions@ynet.co.il