המשטרה סיכלה הברחת נשק חריגה בהיקפה בגבול לבנון: כוחות של יחידת הגבולות במחוז הצפוני של המשטרה ולוחמי יחידת שמשון בחטיבת כפיר הוקפצו אמש (שני) לגדר הגבול בעקבות תצפית של צה"ל שזיהתה תנועה חשודה באזור. לוחמי היחידה פתחו בסריקות במקום ואיתרו תיק עם 100 רימוני רסס ושני כלי נשק.
במשטרה אמרו כי בכמה מההברחות האחרונות שסוכלו נמצאו עדויות למעורבות של ארגון הטרור חיזבאללה, שפועל באמצעות עבריינים ישראלים להכנסת אמצעי לחימה לשטח ישראל. "חיזבאללה דואג להשגת כלי הנשק תוך שהוא מבטיח שלפחות חלקם יישמרו לפעילות חבלנית ובכך מנסה ליצר תשתית לפיגועי טרור בשטח המדינה", אמרו במשטרה. עוד צוין כי "העובדה שנתפסו רימוני רסס, נשק חריג שעד כה לא נתפס, מגבירה את החשד כי יועדו לביצוע פיגועים במקומות אזרחיים הומי אדם".
ראש הממשלה נפתלי בנט לא חיכה לקביעה הסופית והודיע על סיכול הברחה לצורכי טרור. "הכול בידינו, נתמיד עד שנכריע את הפשיעה בחברה הערבית. ‏כל הכבוד למשטרת מחוז צפון ולכוחות צה"ל", אמר.
3 צפייה בגלריה
הנשק שנתפס
הנשק שנתפס
עשרות הרימונים וכלי הנשק שנתפסו
(צילום: דוברות המשטרה)
3 צפייה בגלריה
הנשק שנתפס
הנשק שנתפס
הברחה חריגה בהיקפה
(צילום: דוברות המשטרה)
3 צפייה בגלריה
הנשק שנתפס
הנשק שנתפס
(צילום: דובר צה"ל)
לפי נתוני המשטרה, מתחילת השנה סיכלה יחידת הגבולות הברחה של 148 אקדחים, 23 רובי סער וכלי נשק אחרים, וסמים בשווי מצטבר של מיליוני שקלים. "תפיסות כלי הנשק ביישובים ובכפרים הערבים מעלה את הביקוש, והסוחרים והמבריחים נאלצים לקחת סיכונים הולכים וגדלים בבואם להשיג נשק", אמר אתמול רפ"ק א', מפקד היחידה, בעקבות תפיסה של 24 אקדחים בגבול עם ירדן. "בפעילותה הייחודית של היחידה מתחילת השנה נתפסו אקדחים ורובי סער, שאם לא היינו תופסים היו מגיעים לגורמים עבריינים ברחבי הארץ, ומשמשים באירועי ירי, פשיעה ואלימות, וכן לצורך פיגועי מחבלים כפי שהיו לאחרונה. אנחנו, כמו רבים משוטרי משטרת ישראל, עובדים יום ולילה על מנת להמשיך ולצמצם את כמות כלי הנשק הבלתי חוקיים בתחומי הארץ".
במשטרה ציינו הבוקר כי "שוטרי יחידת הגבולות של מחוז צפון פועלים בכל גבולות המחוז הצפוני, הגובל בלבנון, סוריה וירדן, ולוחמי עילית אלו פועלים יחד עם שאר שוטרי היחידה המרכזית בכל ימות השנה ובכל מזג האוויר בכדי למנוע ולסכל הברחות אמצעי לחימה וסמים מסוכנים לתוך גבולות ארץ ישראל. פעילות שוטרי היג"ל בקו הגבול מונעת מכמויות גדולות של כלי נשק וסמים מסוכנים להגיע לתוך הישובים בשטח המדינה ולשמש בידי גורמים עבריינים ופח"עים למטרות טרור, אלימות וסחר".
פורסם לראשונה: 08:59, 26.04.22