1 צפייה בגלריה
בית הספר בפרדס חנה
בית הספר בפרדס חנה
בית הספר שבו התחוללה הקטטה
(צילום: אלעד גרשגורן)
מורים הותקפו בבית ספר בפרדס חנה: הורה לאחד התלמידים בבית הספר התיכון "חקלאי" ביישוב תקף היום נערים, לאחר שבנו היה מעורב בקטטה עם תלמידים לפני כן. אחד המורים, שניסה להפריד בקטטה, הותקף בראשו ונפצע באורח קל.
במשטרה קיבלו היום (חמישי) בצהריים דיווח על קטטה בין כמה מעורבים בתוך בית הספר בפרדס חנה. על פי החשד, במהלך הקטטה הותקפו כמה מורים על ידי הורה של אחד התלמידים שבנו היה מעורב לפני כן בקטטה בין תלמידים. כתוצאה מכך נזקק אחד המורים לטיפול רפואי והתפנה עצמאית לבית החולים, כשמצבו כאמור מוגדר קל. גם אחד התלמידים נפצע בקטטה וגם מצבו קל. כוחות משטרה שהגיעו למקום פתחו בחקירה החלו בבירור נסיבות האירוע ובגביית עדויות.
בתגובה לאירוע האלימות, ראש מועצת פרדס חנה הדר פרי יגור הודיעה כי בית הספר יושבת לשעתיים ביום ראשון, והלימודים יחלו בו בשעה 10:00. לדברי פרי יגור, ההשבתה התקבלה בהחלטה משותפת עם הנהלת בית הספר והנהגת ההורים. כמו כן, היא הודיעה כי הוגשה תלונה במשטרה נגד ההורה ושאר המעורבים, ובנו הושעה מבית הספר עד להודעה חדשה.
פרי יגור אמרה כי "אירועי אלימות הם המשך למגמה קשה שעוטפת את מדינת ישראל בתקופה האחרונה. זה נורא וזה חייב להיפסק. הכאב הנפשי של המורה מפגיעה כזו, הוא לאין שיעור כבד מהפגיעה הפיזית. אני מבקשת מכאן לשלוח לו ולשני המורים הנוספים שהותקפו חיבוק גדול מכולנו. עצוב לי שעבודה חינוכית נפלאה שמתקיימת בבית הספר נפגעת קשות על ידי מי שלוקח לעצמו חירות ופועל באלימות".
אב שמיהר לקחת את בנו מבית הספר בפרדס חנה אמר: "לאן הגענו? זה מקרה אלימות חמור מאוד. חייבים לבדוק איך האב שקיבל טלפון, מבנו שככל הנראה נפגע בקטטה עם התלמידים בחטיבת הביניים, הצליח בכלל להיכנס לבית הספר. הרי יש שומר בשער. זה מטורף".

אחד התלמידים הוסיף: האב הגיע לתיכון לאחר ששמע שבנו מפונה באמבולנס לבית החולים כשהוא פצוע בפניו, לאחר שהותקף זמן קצר קודם לכן. הוא החל להשתולל ולהיאבק עם המורים שניסו להשתלט ולהרגיע אותו. אז אחד מאנשי הצוות החינוכי פה חטף אגרוף לפניו".
גם לפני חצי שנה אירעה קטטה המונית בחצר בית ספר, ובעקבותיה נעצרו כמה נערים. תלמיד אחר אמר על כך: "זה לא המקרה הראשון של אלימות כאן בבית הספר. הפעם האב הצליח להערים ככל הנראה על המאבטח ואז הכה איש חינוך בפניו. זה ממש מפחיד מה שקורה כאן".
ממועצת פרדס חנה נמסר בתגובה: "בשעת הצהרים אירע אירוע אלימות חריג וחמור בבית הספר, במהלכו הותקף איש צוות חינוכי בראשו ופונה באמבולנס לבית החולים הלל יפה בליווי ראש המועצה, הגר פרי יגור, אשר הגיעה למקום תוך דקות. אנו רואים בחומרה רבה כל אירוע אלימות ולא נסבול כל פגיעה בצוותים החינוכיים שלנו".