פארס אבו קטיפאן, בן 40 מלוד, נורה למוות אחר הצהריים (יום ו') בעיר. הוא פונה לבית החולים אסף הרופא, אך שם הודיעו כי הגיע ללא רוח חיים וכי לרופאים לא נותר אלא לקבוע את מותו. שלושה חשודים נעצרו בהמשך על ידי המשטרה בחשד למעורבות ברצח. החשודים הם קרובי משפחתו, והחשד הוא שהרצח נבע מסכסוך פנים-משפחתי.
1 צפייה בגלריה
אירוע ירי בלוד
אירוע ירי בלוד
הנרצח אבו קטיפאן וזירת הירי בלוד
(צילום: דוברות המשטרה)
לפי המשטרה אבו קטיפאן פונה לבית החולים באופן עצמאי, ולא על ידי מד"א. השוטרים פתחו בסריקות כדי לאתר את זירת הירי - שנמצאה בסופו של דבר ברחוב פרדס שניר בלוד, והחוקרים אספו ממשם ממצאים שונים. מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, קיים הערכת המצב שבשטח והורה להעביר את החקירה לאחריות היחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה של מרחב השפלה, בסיוע יחידות מיוחדות נוספות.
מדובר ברצח השביעי השנה בחברה הערבית. לסוגיית הפשיעה במגזר ביום שלישי האחרון השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, במסיבת העיתונאים שבה הבטיח להגדיל את משכורות השוטרים כדי להגדיל את שורות המשטרה והזהיר ממהומות עתידיות בדומה למהומות בערים המעורבות במבצע "שומר החומות" ב-2021. בן גביר טען כי יש לגביר את "המשילות" כדי להביא ביטחון לכל האזרחים, גם הערבים, והוסיף: "אם אני אצליח, ילדה בת 8 ברהט או בטייבה תוכל לישון טוב יותר. אני גם השר שלה".