תאופיק זהר, נגן עוד בן 57, נורה למוות בחודש מאי 2019 בזמן שביקר במאפייה בנצרת יחד עם נכדתו. כדי להגיע לרוצח, עבד אלמג'יד ואכד (24), המשטרה לקחה את הקלטות מצלמות האבטחה מבית שסמוך למאפייה - והן שימשו כראיה במשפטו. כעת מתברר שאותן הקלטות הובילו למסכת סדרתית של סחיטה ואיומים של בעלי מצלמות האבטחה, תושב נצרת. לפי החשד, לאחר שהרוצח ואביו מרואן הבינו שצילומי מצלמות האבטחה הגיעו מביתו, הם החלו לסחוט אותו - ובמשך הזמן לקחו ממנו 250 אלף שקלים ואף דאגו שיירו בו.
בתיעוד מרגעי ניסיון הירי בנסחט, הוא נראה יושב ברכבו - כשרכב אחר עוצר סמוך אליו, ואדם שנוסע בו שולף כלי נשק ומנסה לירות. הניסיון נכשל בשל מעצור בנשק, והרכב נמלט מהמקום. חקירת הפרשה על-ידי משטרת מחוז צפון הובילה לשלושה כתבי אישום נגד המעורבים.

4 צפייה בגלריה
הסוחט מרואן ואכד
הסוחט מרואן ואכד
100 אלף שקל מקדמה - ועוד 150 אלף במשך 15 חודשים. מרואן ואכד
4 צפייה בגלריה
עבד אלמג'יד ואכד
עבד אלמג'יד ואכד
מצלמות האבטחה שימשו כראיה נגדו. עבד אלמג'יד ואכד
לפי החשד, אבי הרוצח דרש מהנסחט לשלם 100 אלף שקל מקדמה, ולאחר מכן 10 אלף שקלים מדי חודש. הנסחט, שאף נפצע סמוך למועד המעצר של הבן, סירב לשתף פעולה עם המשטרה שחקרה את נסיבות פציעתו. יחד עם בני משפחתו הם אספו את הכסף ושילמו לסוחטים את המקדמה בסך 100 אלף שקלים. עם זאת, הנסחט, שעובד כקבלן שיפוצים, התקשה לשלם את התשלום החודשי בסך 10 אלף שקלים. אחיו, שעובדים קשה למחייתם גם כן, סייעו לו בכל חודש לאסוף את הסכום.
כך הצליח הנסחט להמשיך 15 חודשים, שבהם שילם עוד 150 אלף שקלים נוסף על המקדמה הראשונית. לאחר שלא הצליח לראשונה לגייס את התשלום החודשי, שכר הסוחט את שירותיו של חליל אגברייה - "קבלן" ירי ואלימות מאום אל פחם, כדי שיפגע בו.
לפי החשד, ב-10 במרץ עקב אגברייה אחר הנסחט. כשזה עצר להוריד נוסע מרכבו, אגבריה עצר לידו, שלף אקדח וניסה לירות בו - אך לא הצליח בגלל מעצור באקדח. הנסחט, ככל הנראה, ניצל מפגיעה חמורה ואולי אפילו ממוות.
4 צפייה בגלריה
ירת הרצח בנצרת
ירת הרצח בנצרת
זירת הירי בתאופיק זהר
(צילום משטרת ישראל)
4 צפייה בגלריה
תאופיק זהר
תאופיק זהר
נורה ליד נכדתו. תאופיק זהר
הנסחט, שחשש לחייו, אזר אומץ והגיש תלונה במשטרה. חוקרי היחידה המרכזית של משטרת מחוז צפון פתחו מיד בחקירה שבמהלכה נתפסו מצלמות אבטחה שבהן תועד ניסיון הירי, ושיחה בין הסוחט לאגברייה שבה מתואר ניסיון הירי והמעצור באקדח. השוטרים פתחו במעקב אחר אגברייה, ועצרו אותו כשהוא בדרכו למכור את האקדח לאחר שתיקן אותו אצל אנאס ג'אברין, שנעצר גם הוא לאחר מכן. האקדח נתפס גם כן.
פרקליטות מחוז צפון תגיש נגד השלושה - האב הסוחט, היורה ומתקן האקדח - כתב אישום ובקשות למעצר עד תום ההליכים. במשטרה אמרו כי "משטרת ישראל קוראת לציבור לא להיכנע לסחיטה ולדווח מיד למשטרה על כל ניסיון סחיטה. ניסיון העבר מלמד שכמו גם מקרה ספציפי זה, היכנעות לסוחטים לא מבטיחה דבר, ואף גורמת להעמקת הסחיטה והאלימות הננקטת מצד הסוחטים. ברגע שהסוחט טועם את טעם הכסף הקל שהוא מקבל מהקורבן, הוא לא ירפה וינסה למקסם את ההכנסות הנגבות ממנו".
פורסם לראשונה: 08:24, 04.04.21