1 צפייה בגלריה
סיום שנת הלימודים
סיום שנת הלימודים
סיום שנת הלימודים תשפ"ב
(צילום: שרון צור)
משרד החינוך פרסם היום (ראשון) את רשימת 335 בתי הספר התיכונים שהצטיינו בתחומים הערכי, החברתי והלימודי בשנת הלימודים החולפת. בחירת בתי הספר התבצעה לפי מידת ההצלחה ושיעורי השיפור בשורת מדדים, בהם: שיעור זכאות לבגרות, מניעת נשירה, קליטת תלמידי חינוך מיוחד, ושיעורי הגיוס לצבא ולשירות לאומי או אזרחי.
בתי הספר חולקו לארבע דרגות של הצטיינות, כאשר כל דרגה מזכה את בית הספר בתגמול כספי שונה שנע בין כ-3,300 לכ-8,800 שקלים. 82 בתי ספר קיבלו השנה את דרגת ההצטיינות הגבוה ביותר. התגמול ניתן בהתאם לסיכום של משרד החינוך עם ארגון המורים ומשרד האוצר במסגרת הרפורמה "עוז לתמורה" שנחתמה ב-2011.
ממשרד החינוך נמסר כי בשנת הלימודים החולפת נבחנו 838 תיכונים, ומתוכם כאמור רק 335 זכו בתגמול. 55% מהתיכונים ברשימה שייכים לזרם הממלכתי, 26% מהחינוך הממלכתי דתי, 13% מהחינוך הערבי, 4% מהחינוך החרדי, 2% מהחינוך הדרוזי, ו-1% מהחינוך הבדואי.
שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, מסרה: "הצטיינות בחינוך היא מכלול של עשייה חינוכית, הנוגעת להקניית ערכים, חיזוק הזהות והשייכות לקהילה ולמולדת, ושיפור ההישגים החברתיים והלימודיים. עשייה זו מובילה אנשי חינוך והוראה מופלאים, פורצי דרך, אשר סוללים לתלמידיהם נתיבים למיצוי יכולותיהם ומעניקים להם הזדמנויות להצלחה במגוון תחומים".
מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר ציינה כי הפרסים משקפים את ההשקעה של צוותי החינוך, שלדבריה "הנחילו ערכים של אהבה ומסירות, אמונה ותקווה, תעוזה, חדשנות ויוזמה". היא הוסיפה כי הם "פעלו ללא לאות כדי להפוך את בית הספר למרחב מעניק, מחבק ומצמיח. הם פעלו כדי לצמצם פערים ולטעת בכל תלמיד ותלמידה את האמונה כי יש בהם את היכולת, המסוגלות והכישורים לפרוץ קדימה. אני מברכה את המנהלים ואת צוותי החינוך הזוכים, ומודה להם על מלאכת החינוך המפוארת שלהם".