בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (ראשון) בשלושה ימים את מעצרו של יוסף חיים מאמיה, בן 23 מחולון, שחשוד בסיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, נהיגה פוחזת ברכב, הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות ותקיפת שוטר במילוי תפקידו. לפי החשד, חיים מאמיה האיץ את רכבו לכיוון מפגינים נגד המהפכה המשפטית בנתיבי איילון. הוא טוען שמדובר באי-הבנה, ולא הייתה לו כוונה לפגוע במוחים. בתיעוד מהזירה (בפתח הכתבה) נראים שוטרים עטים על רכבו של החשוד בנשקים שלופים ועוצרים אותו.
3 צפייה בגלריה
צעיר נעצר באיילון בחשד שניסה לדרוס מפגינים
צעיר נעצר באיילון בחשד שניסה לדרוס מפגינים
עם נשקים שלופים בזירה
(צילום: לפי סעיף 27 א')
3 צפייה בגלריה
צעיר נעצר באיילון בחשד שניסה לדרוס מפגינים
צעיר נעצר באיילון בחשד שניסה לדרוס מפגינים
החשוד בזירה
(צילום: לפי סעיף 27 א')
גיא יסעור, שהיה עד לאירוע, שיחזר בשיחה עם ynet: "היינו קבוצה של כ-40 מפגינים באיילון צפון. עברנו את כל המכוניות שעצרו, ונעמדנו דרומית אליהן. לידנו הייתה שורת שוטרים. בסביבות 22:30 ראינו מכונית לבנה עם פנס אחד דולק שנסעה אלינו מכיוון דרום ב-100 קמ"ש. מאחוריה הייתה ניידת עם אורות, אז כנראה שהנהג פרץ מחסום משטרתי קודם".
הוא הוסיף: "אנשים התחילו לצעוק, ואמרו לכולם לזוז כי הוא לא האט. שוטרים ומפגינים זזו, במזל אף אחד לא נפגע. הוא נסע על השוליים והתחיל לעקוף את המכוניות העומדות, מבלי להאט. השוטרים שלפו נשקים ורצו אחריו". לדבריו, "בהמשך הוא נעצר, כנראה לא יכול היה לעבור. כשהלכנו לשם כמה דקות לאחר מכן ראינו שהשוטרים עצרו אותו. הוא הכחיש ואמר שלא שם לב. בטוויטר ראיתי שכתבו שהתפרצנו לכביש סואן, והוא לא שם לב, אבל זה ממש לא היה המצב. כל המכוניות עמדו כבר חצי שעה, הכביש היה חסום לגמרי מדרום. זה היה מעשה מכוון".
3 צפייה בגלריה
צעיר נעצר באיילון בחשד שניסה לדרוס מפגינים
צעיר נעצר באיילון בחשד שניסה לדרוס מפגינים
מעצר החשוד באיילון
(צילום: לפי סעיף 27 א')
נציג המשטרה אמר בדיון הארכת המעצר כי המשטרה הקימה מחסום מקדים בחלק הצפוני של איילון אחרי שנחסם, כדי לשחרר נהגים שנתקעו בפקק. בשלב מסוים החשוד פרץ את המחסום עם רכבו והחל לנסוע במהירות לכיוון אותם מפגינים, בזמן שניידות משטרה רודפות אחריו. לפי נציג המשטרה, שוטרים שהיו במקום חשו סכנה לחיי אזרחים, ואף שלפו כלי נשק.
"למזלנו היה רכב שגרם לו לבלום", אמר נציג המשטרה. החשוד, מנגד, טוען שחשב ששחררו אותו מהמחסום ולכן נסע מהר. בדיון הארכת המעצר עלה גם שהחשוד התעמת עם שוטרים בזמן שביצעו את מעצרו.
סנגורו של החשוד מטעם הסניגוריה הציבורית, עו"ד אשרף אבוראזק, אמר כי מדובר "בצעיר נורמטיבי שמכחיש בתוקף שהתכוון לפגוע במפגינים. הוא משתף פעולה עם החוקרים, ומסר גרסה להשתלשלות האירועים. לטענתו, הוא ניסה לעוקף את הפקק. אנחנו ממתינים שהמשטרה תבדוק את גרסתו והוא ישוחרר בהקדם".
השופטת אביטל אמסלם, שקודם לכן שחררה ארבעה עצורים שעליהם דווקא כן דיווחה המשטרה, ציינה בהחלטה כי "הרכב עבר את החסימה המשטרתית, נצמד לשול הימני והמשיך בנסיעה מהירה תוך שהוא מסכן את השוטרים והאזרחים במקום. השוטרים חשדו שמדובר באירוע פח"ע ואף שלפו כלי נשק לאור החשש".
מסיבה לא-ברורה, המשטרה לא פרסמה את דבר מעצרו של החשוד אתמול - אלא ציינה אותו כחלק ממניין העצורים הכללי בהפגנה, שעמד בסך הכול על 21. הדבר תמוה במיוחד בשל העובדה שמדובר באירוע חריג, שבמהלכו שוטרים כאמור שלפו כלי נשק, והיה חשש לסיכון חיי המפגינים. בין האירועים שעליהם כן בחרה המשטרה לדווח: מפגינה שנשכה שוטרת ונעצרה.
למעשה, מלבד חיים מאמיה, שוחררו כל העצורים מההפגנה אתמול: 16 שוחררו על-ידי המשטרה מבלי שהובאו בפני שופט, וארבעה נוספים שחררה השופטת אמסלם.