3 צפייה בגלריה
 ישיבת סיעה מרצ
 ישיבת סיעה מרצ
"חלאס". פריג' מאבד סבלנות כלפי רינאווי זועבי
(צילום: עמית שאבי)
חברת הכנסת המורדת ג'ידא רינאווי זועבי ממרצ ממשיכה להתנהג בניגוד למשמעת הקואליציונית, למרות שהודיעה רק בסוף החודש שעבר שתחזור להצביע עם הקואליציה. במרצ כבר ביקשו ממנה להתפטר בכל פלטפורמה אפשרית, אך עד כה היא ממשיכה בשלה - ונראה כי אינה מתכוונת להחזיר את המנדט בקרוב.
השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג', אמר בשיחה עם ynet הערב (חמישי) כי "ג'ידא עושה טעות היסטורית ברמה האישית והפוליטית. ימים יגידו - זו טעות היסטורית לשמאל וליחסי יהודים-ערבים במדינה. אז חלאס, הכנסת לא בשבילה". הוא התייחס למצב הפוליטי: "אי אפשר לדעת מה יקרה לקואליציה. קיבלנו מכה יותר מקלה בכנף".
לדבריו, ההתנהגות של ג'ידא שהצביעה כמה פעמים בניגוד לעמדה של מרצ זו מכה קשה כי אנחנו חברים בקואליציה ובקואליציה יש כללים". הוא טען: "היא מתנהלת כאילו היא חלק מרע"מ, ולא מרצ. רואים את זה לפי ההצבעות". ל-ynet נודע כי כשהתפטרה רינאווי זועבי מהקואליציה, בחנו בליכוד אפשרות לצרפה למפלגה ולשריין אותה במשבצת המיעוטים של הרשימה - אולם לאחר בדיקה קצרה בקורות חייה ירדו מהאופציה הזו.
3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
"מתנהלת כאילו היא חלק מרע"מ, לא מרצ"
(צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת)
פריג' קרא לחברתו למפלגה להתפטר מהכנסת. "שתצא החוצה כגיבורה עם ראש מורם. היא נמצאת על המנדט של מרצ. אנחנו מבינים את העמדות שלה, אבל מרצ בתקופה קשה ויש לפעול לפי משמעת קואליציונית", הסביר. "מרצ ורע"מ צריכות לחזק את השורות ולהתייצב".
- היא בנתק איתכם? "ג'ידא התנתקה ממרצ בשלב זה. כעת אנחנו צריכים למצוא את הדרך או שתתיישר ותהיה חלק או שלא. אנחנו תמיד שואלים את השאלה 'מה צריך לעשות? ומה עלינו לעשות?'. יש לנו את האופציה לפרק את הממשלה ואת הקואליציה, גם זו אופציה. האם זה מה שאנחנו רוצים? התשובה היא לא. אנחנו חלק מהקואליציה וצריכים לנהוג כמקשה אחת. היא לא רוצה. אין בין לבין, היא נבחרה לכנסת תחת האג'נדה של מרצ, לא שלה. ציבור הבוחרים שלנו רוצה שנמשיך להיות בממשלה ובקואליציה".
- ג'ידא רוצה להיות "סילמן 2"? "מאז האירוע אנחנו במרצ משלמים מחיר פוליטי ורואים זאת בסקרים. כאן מילת האחריות שלה. היא לא נבחרה על בסיס אישי, היא קיבלה מנדט ממרצ, וצריך שתנהג באחריות כלפי המפלגה. היא כנראה לא לוקחת את זה בחשבון".
3 צפייה בגלריה
יאיר לפיד וג'ידא רינאווי זועבי
יאיר לפיד וג'ידא רינאווי זועבי
הגישור לא צלח, בלשון המעטה. לפיד ורינאווי זועבי
(צילום: אלכס קולמויסקי )
לאחר שהודיעה באופן דרמטי על פרישתה מהקואליציה, השר פריג' שימש מגשר. הוא ניסה, והצליח לרגע, ליישב את המחלוקת איתה. עד מהרה הבין שמדובר ב"פלסטר". "אני ניסיתי לגשר, עשיתי את כל המאמצים חשבתי שזה מאחורינו, אבל כנראה שזה לא צלח".
לדבריו, לרינאווי זועבי יש כוונות טובות. "היא רוצה את טובת החברה הערבית, היא רוצה להביא הישגים, גם אנחנו. אנחנו פועלים בשביל זה ויש לנו ניסיון פוליטי. היא רצתה שהכל יתבצע באופן אוטומטי עם התחייבות. דברים כאלה לא יכולים לקרות".
- זה נובע מחוסר ניסיון פוליטי? "בהחלט. אני מודה שהניסיון הפוליטי כאן הוא שם המשחק. הייתי באופוזיציה ועכשיו אני בקואליציה ורואה איך הדברים מתנהלים בפוליטיקה. המהלכים של ג'ידא בתקופה האחרונה מעידים על חוסר ניסיון פוליטי. הלכנו לקואליציה וידענו מראש מה מחכה לנו, זה כמו שאנשי ימין מצביעים בניגוד לתפיסת עולמם. למה? בגלל הפוליטיקה. צריך למצוא את האיזון בין העקרונות לפוליטיקה".