כשלושה חודשים לאחר שלקתה בליבה בעת שמיהרה לרוץ לממ"ד בעקבות ירי רקטות, נפטרה רויטל בראל (44) מקריית מוצקין. רויטל, שהייתה מאושפזת מאז האירוע ונפטרה לפני כשבוע, הותירה אחריה בעל, שמעון, איש צבא קבע, ושלושה ילדים בני 11, 15 ו-18.
2 צפייה בגלריה
רויטל בראל ז"ל
רויטל בראל ז"ל
רויטל בראל ז"ל
ב-19 במאי בשעות הצהריים, בעת מבצע "שומר החומות", נשמעה לפתע אזעקה באזור הקריות והגליל המערבי. בתוך זמן קצר נשמעו קולות פיצוץ עזים באזור שפרעם וכן בקריות, בעקבות יירוט רקטות ששיגר ארגון פלסטיני מדרום לבנון לעבר ישראל.
רויטל, נשואה ואם לשלושה, שהייתה אז בבית יחד עם בתה בת ה-11, מיהרה לרוץ עמה לממ"ד. בדרך היא נפלה ונחבלה קשות בראשה. הבת התקשרה לאביה והוא הזעיק סיוע. צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א ביצע פעולות החייאה ברויטל ופינה אותה במצב קשה אל המרכז הרפואי רמב"ם, שם התברר כי למעשה היא לקתה בליבה, ייתכן שלפני הנפילה או בעקבותיה.
2 צפייה בגלריה
נפילה בקריות
נפילה בקריות
היירוט בשמי הקריות לאחר הירי מלבנון
(צילום: פיני שוורצמן, TPS)
עם הגעתה לבית החולים הועברה רויטל למחלקת טיפול נמרץ לב, שם נאבק הצוות הרפואי על חייה והצליח לייצב את מצבה, שהוגדר עדיין קשה והיא הייתה מורדמת ומונשמת.
רבים התפללו להחלמתה של רויטל, שהייתה אשת חינוך מוכרת ומוערכת בקריות. היא לימדה בתיכון רוגוזין בקריית אתא, ובהמשך עברה ללמד בבית הספר יעדים בכפר ביאליק, מונתה לסגנית המנהלת ומשם לתפקיד המנהלת. מכריה מספרים כי הייתה אהודה מאוד בקרב צוות המורים והתלמידים.
בני משפחתה של רויטל לא משו ממיטתה והתפללו להחלמתה, ואולם, מצבה לא השתפר, היא הייתה מונשמת בבית החולים והכרתה לא חזרה אליה למעשה עד פטירתה לפני כשבוע.
לאחר מותה, כתב בעלה שמעון בדף הפייסבוק שלו: "בצער רב ויגון קודר אני מודיע על פטירתה של אשתי בת זוגתי לחיים רויטל בת רוחמה שמסרה נשמתה לבורא עולם ,לאחר שנלחמה במחלה קשה. הלב נקרע, לא נתפס, לא מאמינים, הגיעה שעת הפרידה מהדבר היקר לי בחיים. תודה על העשייה, הנתינה והאהבה האינסופית, השקעה אינסופית בחינוך ורק מעשים טובים. תשמרי עלינו מלמעלה, תנוחי בשלום אהובה יקרה".
ראש העיר קריית מוצקין, חיים צורי, הביע צער "בעקבות פטירתה בטרם עת של תושבת העיר, רויטל בראל ז"ל, אם לשלושה ילדים הלומדים במערכת החינוך שלנו".