1 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון ריאיון אולפן
יפעת שאשא ביטון ריאיון אולפן
הורוביץ ושאשא ביטון
(צילום: קובי קואנקס, אוראל כהן)
למרות התנגדותה הנחרצת של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, שר הבריאות ניצן הורוביץ נחוש בדעתו להכנסת החיסונים נגד קורונה לבתי הספר. הורוביץ טוען כי הסמכות להחליט בנושא נתונה בידיו, והחיסונים ייכנסו לבתי הספר.

קורונה - כתבות נוספות

גורם במשרד החינוך אמר ל-ynet הערב (חמישי) כי השרה יכולה להמשיך להביע את התנגדותה לנושא, אך היא יודעת היטב שהחלטה לא נתונה בידה. כך או כך, מועד פתיחת שנת הלימודים מתקרב וטרם התקבלה ההחלטה בעניין הכנסת החיסונים.

ד"ר עדי ניב-יגודה, מומחה למדיניות בריאות וחבר בקבינט המומחים מסביר כי "מי שאחראי על שירותי הבריאות לתלמידי ישראל הוא משרד הבריאות, ובכלל זאת גם על תוכנית החיסונים בבתי הספר. זו פעילות שנעשית בשיתוף משרד החינוך ובתיאום מלא עם מנהלי בתי הספר וצוות המורים".
הוא הוסיף: "ההתבטאויות של שרת החינוך שאשא ביטון על כך שביצוע פעילות החיסונים במסגרת שעות הלימודים תפגע בתלמידים מעידות על חוסר היכרות עם שיטת העבודה מזה שנים ארוכות בבתי הספר. כבר שנים ארוכות שבבתי הספר מתבצעת פעילות חיסונים ובדיקות סינון מבלי לפגוע בפעילות לימודים. תלמידים מתחסנים או נבדקים וחוזרים לכיתה. הכול נעשה בתיאום מלא עם צוות בית הספר ולכן אין פגיעה בשגרת הלימודים".
עו"ד עדי ניב יגודהד"ר עדי ניב יגודה. "משרד הבריאות אחראי על תוכנית החיסונים בבתי הספר"צילום: מקס מורון
לדבריו, "חשוב להבין כי תוכנית החיסונים והבדיקות לתלמידי בית הספר היא החלטה מקצועית שנקבעת על ידי משרד הבריאות. כך גם ההחלטה העתידית אם לכלול את החיסון נגד קורונה בתוכנית חיסוני השגרה המומלצים לתלמידי ישראל. זו החלטה מקצועית שצריכה להתקבל על ידי שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ולא על ידי משרד החינוך. יכול להיות שבשל הרגישות הציבורית והרגישות החברתית הממשלה תקיים דיון בנושא - אך בסוף ההחלטה היא מקצועית ושל משרד הבריאות".