לאורך הקיץ סובלת סין מטמפרטורות קיצוניות ומגל חום חריג באורכו, שנמשך כבר 70 ימים. לאור הבצורת הקשה והטמפרטורות הגבוהות, במדינה חוששים לגורל הייבולים החקלאיים ומודאגים מהשפעות השינויים האקלימיים על ענפים נוספים.
לפי החזאים הסינים מדובר בגל החום הקשה והארוך שידעה המדינה מאז שהשירות המטאורולוגי הלאומי החל במדידות ב-1961. השיא הקודם היה בשנת 2013 – כשגל החום נמשך 61 ימים.
21 צפייה בגלריה
בצורת בסין
בצורת בסין
המצב באגם פויאנג במחוז ג'יאנגשי בדרום-מזרח בסין
(צילום: רויטרס)
21 צפייה בגלריה
בצורת בסין
בצורת בסין
(צילום: רויטרס)
כ-30% מ-600 תחנות החיזוי לאורך נהר היאנגצה - הנהר הארוך ביותר באסיה והשלישי באורכו בעולם - דיווחו על הטמפרטורות הגבוהות ביותר שנמדדו בהן אי פעם. הרשויות לאורך היאנגצה מנסות לצמצם את הנזק שנגרם לענפי האנרגיה והחקלאות. משרדים ממשלתיים קראו לנקוט צעדים כדי להציל את הייבולים החקלאיים בזמן הקציר שיהיה בסתיו.
בערים וכפרים בדרום סין מגיעות הטמפרטורות ליותר מ-40 מעלות. המחוז שסובל מחום כבד במיוחד הוא צ'ונגצ'ינג בדרום-מערב המדינה. תושב המחוז, שמתגורר בנפת ג'יאנג'ין, סיפר שביתו נותק ממים ומחשמל אחרי שריפה שהשתוללה בהר באזור, שנמשכה ארבעה ימים. "אנשים צריכים ללכת לתחנת הכוח, במרחק של יותר מ-10 ק"מ, כדי להטעין את הטלפונים שלהם", הוא סיפר.
מחוזות רבים בסין הודיעו על הפסקות חשמל יזומות כדי להתמודד עם הביקוש האדיר לחשמל, בימים שבהם התושבים מדליקים מזגנים כדי להתמודד עם חום כבד של עד 45 מעלות.
היום אמנם הוריד השירות המטאורולוגי הלאומי את ההתרעות על מזג אוויר קיצוני מדרגה "אדומה" ל"כתומה", אך החזאים התריעו גם היום על יותר מ-40 מעלות בצ'ונגצ'ינג, סצ'ואן ואזורים אחרים באגן היאנגצה. אחת מתחנות החיזוי במחוז סצ'ואן בדרום-מערב המדינה דיווחה היום על 43.9 מעלות – הטמפרטורות הגבוהות שנמדדו במחוז סצ'ואן אי פעם.
ברשתות חברתיות בסין פורסמו היום תמונות של תושבים ומתנדבים בצ'ונגצ'ינג וסצו'אן מתקשים להתמודד עם החום הכבד, במהלך בדיקות קורונה שנדרשו לעשות. לפי הדיווחים חלק אף התעלפו.
לין ז'ונג, פרופסור באוניברסיטת הונג קונג שחוקר את השפעות ההתחממות הגלובלית על החקלאות בסין, אמר כי הנזק לייבולים החקלאיים והמחסור במים עלולים "להתפשט לענפים אחרים שקשורים למזון, ולגרום לעליית מחירים משמעותית או למשבר מזון במקרה החמור ביותר".
21 צפייה בגלריה
בצורת בסין
בצורת בסין
השפעות מזג האוויר על נהר היאנגצה - הנהר הארוך באסיה
(צילום: AFP)
21 צפייה בגלריה
בצורת בסין
בצורת בסין
בנהר ג'יאלינג, יובל של היאנגצה במחוז צ'ונגצ'ינג: גם שם מפלס המים ירד
(צילום: AP)
בלשכת החקלאות של צ'ונצ'ינג הודיעו היום על "צעדי חירום" שנועדו "להגן על החזירים" ביותר מ-5,000 דירים גדולים ברחבי המחוז, שמתמודדים עם "אתגרים חמורים" כתוצאה מהחום הכבד.
בעקבות הבצורת הקשה הגיעו מסין - כמו ממדינות אחרות בעולם - תמונות של מקורות מים מתייבשים. "אנחנו מתפללים לאלוהים, אבל אלוהים לא מוריד גשם", אמר חקלאי ממחוז צ'ונגצ'ינג בסיור בשדות האורז שלו. "אנחנו מבקשים מהממשלה המחוזית מים, אבל היא לא מביאה לנו".
21 צפייה בגלריה
בצורת בסין
בצורת בסין
בצורת במחוז צ'ונגצ'ינג. התושבים מתפללים לגשם
(צילום: AP)
המדענים מזהירים כי לאור משבר האקלים גלי החום והבצורת יהפכו לתופעות שכיחות וקשות יותר. בזמן שגל החום נמשך, התקשורת הממלכתית בסין הפנתה את תשומת לבם של הקוראים להשפעות של ההתחממות הגלובלית על מדינות אחרות. "משבר האקלים הוא קריאת השכמה נוספת לעולם", נכתב באחד העיתונים הממלכתיים, שם סיפרו לקוראים שבשבועות האחרונים גם באירופה, אפריקה וצפון אמריקה סובלים מחום קיצוני.
סין היא המדינה המובילה בעולם בפליטת גזי חממה. הסיכויים לשיתוף פעולה עם המערב במאבק בהתחממות הגלובלית פחתו החודש, בעקבות ביקורה בטייוואן של ננסי פלוסי, יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב. בתגובה הודיעה סין על ביטול שיחות האקלים עם הממשל האמריקני.