3 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בירושלים
מצעד הגאווה בירושלים
מצעד הגאווה בירושלים. ארכיון
(צילום: רויטרס)
עיריית ירושלים אישרה אתמול (ב') העברת תקציב שיועד למניעת הטרדה מינית לעמותה שתומכת ב"טיפולי המרה". כך נודע ל-ynet.
3 צפייה בגלריה
עיריית ירושלים אישרה העברת תקציב שיועד למניעת הטרדה מינית לעמותה שתומכת בטיפולי המרה
עיריית ירושלים אישרה העברת תקציב שיועד למניעת הטרדה מינית לעמותה שתומכת בטיפולי המרה
"נייר עמדה" בנוגע לטיפולי המרה מתוך האתר של עמותת "בקדושה"
תחילת הסיפור לפני כמה חודשים, עת אישרה עיריית ירושלים תקציב לתמיכה בעמותות שעוסקות בתחום מניעת תקיפה והטרדה מינית ביוזמת חברי המועצה יוסי חביליו ואלעד מלכא. אתמול אושרו בוועדת התמיכות העירונית 21,788 ש"ח לעמותת "בקדושה", שעל-פי פרסומים בעבר תומכת בטיפולי המרה ללהט"ב.
בין היתר פורסם באתר של "בקדושה" "נייר עמדה" שכותרתו "טיפול לשינוי נטייה מינית", שבו נכתב, בין היתר, כי "על סמך המחקר האמפירי והמדעי המצטבר, ומתוך ניסיון קליני ומחקרים טיפוליים רבים, אנחנו יודעים בוודאות לומר כי אנשים רבים יכולים לשינויים על ציר האוריינטציה המינית - מהומוסקסואליות להטרוסקסואליות".
עוד נכתב באותו מסמך: "המוטיבציה הנשענת על אמנותו של המטופל בהיתכנות זו היא גורם חשוב ביכולת ההשתנות. אי לכך, יש לכבד תהליך טיפולי המיועד להביא להתפתחות היכולת לאהבה ומשיכה לבני המין השני, ולהקמת משפחה איתנה המורכבת מאבא, אימא ובהמשך בעזרת השם גם ילדים".
ככל הנראה, בעקבות סירוב העירייה לתמוך בעמותה, הוסרו התכנים והמאמרים על אודות טיפולי ההמרה - וכעת ביקשו אנשיה תמיכה, אך מסעיף תקציבי אחר.

3 צפייה בגלריה
 יוסי חביליו
 יוסי חביליו
יוסי חביליו

חבר מועצת העיר יוסי חביליו הביע זעם על המהלך: "זו סטירת לחי לקהילת הלהט"ב. אני מתבייש בעיריית ירושלים ומצטער שפעלתי להשגת תקציב לנושא החשוב של מניעת הטרדה מינית. לא פיללתי שחלק ממנו יגיע לעמותה כזו. אני מקווה שאוכל לשנות את ההחלטה עד לישיבת המועצה".
ממרכז בקדושה נמסר בתגובה: "אנו זוכים כבר שנים לסייע לפונים רבים ולהגביר את המודעות והמוגנות מפני הטרדות ופגיעות מיניות בציבור הכללי וכן בציבור הדתי והחרדי. כמו לעמותות רבות אחרות' אושרה אתמול תמיכה על מניעת פגיעות מיניות גם לעמותה שלנו. מצער שגורמים פוליטיים אינטרסנטיים מבקשים לפגוע שוב ושוב בנפגעים ובנפגעות תמורת קישוש קולות פוליטי. ניסיון כזה או אחר לשקר לציבור ולהלך עליו אימים הוא ביזיון ויגרור השלכות משפטיות לכלל הנוגעים בדבר. אנו נמשיך לעמוד לימינם של הנפגעים והנפגעות בכל מקום שבו יצטרכו אותנו".
מעיריית ירושלים נמסר: "התמיכה המדוברת שאושרה לעמותה מתייחסת להפעלת תוכניות למניעת הטרדות ופגיעות מיניות והיא אושרה כדין לאחר בדיקת והמלצת גורמי הרווחה והייעוץ המשפטי".