1 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ וראש הממשלה נפתלי בנט במתחם חיסונים בחולון
ניצן הורוביץ וראש הממשלה נפתלי בנט במתחם חיסונים בחולון
רה"מ בנט עם שר הבריאות הורוביץ
(צילום: רויטרס)
משרד הבריאות הציג היום (שלישי) לראש הממשלה נפתלי בנט שורת המלצות שיובאו לדיון הערב בקבינט הקורונה, אחת מהן לקצר את ימי הבידוד לשבעה בלבד.
בדיון אצל בנט, שהיה דיון מקדים לקבינט הקורונה, דיברו המשתתפים גם על האפשרות לערוך בדיקות מהירות בקייטנות ובבתי האבות - אך עדיין אין הסכמה על כך. כמו כן דיברו על בדיקות מהירות באירועים שמתקיימים בחללים סגורים עם יותר מ-100 אנשים.
משרד הבריאות צפוי להמליץ בקבינט הקורונה גם על כך שכניסה לאירועים בחלל סגור, שבהם משתתפים יותר מ-100 אנשים, תותנה בחיסון או בבדיקת קורונה שלילית.

אתמול הסתייג מנכ"ל משרד הבריאות הנכנס, פרופ' נחמן אש, ממתווה הבדיקות המהירות בכניסות לאירועים. לדבריו, "אנחנו עובדים על משהו שאני קורא לו 'מתווה קל' לאירועים וחתונות, שהכניסה לאירועים שמתקיימים באולמות סגורים תהיה למחוסנים או עם בדיקות. אנחנו בוחנים את זה. ככל שזה יאושר על ידי השר נעלה לאישור הקבינט, אבל עדיין עובדים על זה, יש פה מורכבויות שונות".
כשנשאל כיצד ייאכף המתווה הוא אמר: "מניסיון העבר זה לא נאכף בצורה טובה, וזה אחד השיקולים לקחת בחשבון אם לצאת בצעדים כלשהם. כי אם נראה שלא ניתן לאכוף את הצעדים שרוצים לבצע, יכול להיות שנוותר על הצעד כולו, כי אין טעם לעשות צעדים שלא ניתן לאכוף בצורה טובה".
ביום שישי ייכנסו לתוקף ההגבלות שעליהן החליט קבינט הקורונה בישיבתו הקודמת הנוגעות לנוסעים לחו"ל. הן כוללות בידוד של כל השבים לישראל כולל מחוסנים ומחלימים ב-24 השעות הראשונות לאחר שובם ארצה או עד קבלת התוצאה השלילית, כמו גם הרחבת מספר המדינות שהחזרה מהן תחייב בידוד - כולל מחוסנים ומחלימים.
בנוסף, החל מאתמול יכולים מדוכאי חיסון לקבל מנה שלישית של חיסון הקורונה שמונה שבועות אחרי מתן המנה השנייה. אתמול גם התחדש לאחר הפוגה של יממה החיסון לבני הנוער בגילאים 12 ומעלה, אחרי שהמדינה הצליחה לסכם עם חברת פייזר על הקדמת המשלוח הבא של החיסונים לתחילת אוגוסט.