מטוס חילוץ רפואי יישלח הערב (יום ב') לבירת איסלנד רייקיאוויק, על מנת להשיב ישראלים שיצאו לטיול באי שבצפון אירופה וחלו בקורונה.
המטוס יישלח על ידי חברת הביטוח הראל, שמסרה שכ-30 מבוטחים שיצאו לטיול באיסלנד נדבקו בקורונה. כל המטיילים מחוסנים וקנו טרם צאתם פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל מורחבת, הכוללת כיסוי במקרה של קורונה. כל הישראלים נמצאים בבידוד במלונית ובהם גם אחד המדריכים.
לפני כמה ימים התברר כי חלה החמרה במצבם של חלק מחברי הקבוצה. לפי המידע הנוכחי אחד מהמטיילים במצב קריטי, אחד במצב קשה והחולה הנוסף במצב בינוני.
1 צפייה בגלריה
איסלנד הלגונה הכחולה רעידות אדמה
איסלנד הלגונה הכחולה רעידות אדמה
נדבקו בקורונה בטיול באיסלנד
(צילום: shutterstock)
לאחר הערכת מצבם הרפואי של המאושפזים, בחדר המצב של חברת הביטוח הראל התקיימו התייעצויות עם גורמי רפואה בארץ ובאיסלנד. הראל החליטה, בעקבות כך, לשגר באופן מיידי מטוס חילוץ רפואי ולהביא לארץ את החולים במצב בינוני וקשה להמשך טיפול רפואי בישראל.
במטוס החילוץ הרפואי שנחכר על ידי הראל יהיה צוות רפואי מתוגבר של שלושה רופאים ופרמדיק, אשר יעניקו לחולים המפונים טיפול רפואי לאורך הטיסה.
המטוס יצויד גם במכשור רפואי רב הכולל גם מנשמים ודפיברילטורים למקרה הצורך והוא צפוי לנחות מחר בערב בישראל, לאחר פינוי רפואי של החולים מבית החולים באיסלנד.
על פי נהלי הבריאות של איסלנד ושל ישראל, הנדבקים הנוספים אשר נמצאים בבידוד ובהשגחה רפואית בלבד יוכלו לחזור לארץ לאחר שיחלימו. מלבד החולים, כולם נמצאים כרגע בבידוד בבית מלון.