1 צפייה בגלריה
מקדאד קוואסמה העציר המנהלי שמאושפז בקפלן
מקדאד קוואסמה העציר המנהלי שמאושפז בקפלן
מקדאד קוואסמה בבית החולים קפלן
(צילום: מאיר תורג'מן)
מצבו של העציר המינהלי מקדאד קוואסמה, ששובת רעב כבר קרוב ל-90 ימים במחאה על מעצרו, הידרדר משמעותית ונשקפת סכנה לחייו. הערב (רביעי) הוא הועבר למחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים קפלן שבו הוא מאושפז.
בשל היותו עציר מינהלי, האישום נגדו חסוי (גם בפניו) ולפיכך לא ניתן לדעת מה סיבת המעצר. יצוין כי חמולת קוואסמה מחברון מזוהה עם חמאס ולאחרונה התקשר מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה מקטאר לקוואסמה, ביקש לחזק אותו והביע סולידריות עמו.

מוקדם יותר היום התפתחה תגרה בין חברי הכנסת איתמר בן גביר ואיימן עודה, שניסה לחסום את המעבר לחדרו של העציר. בתיעוד מהמקום נראה עודה חוסם בגופו את המעבר למחלקה פנימית ב', שם מאושפז קוואסמה, דוחף את בן גביר ואומר לו: "אתה מחבל קטן, אתה לא תיכנס, תלך מפה". ד"ר איתן לבון, סגן מנהל בית החולים, ניסה להפריד ולהרגיע את הרוחות. "את הפרובוקציות תעשו במקום אחר, יש פה חולים", ביקש ד"ר לבון מבן גביר ועודה. "אני מטפל בחולה השובת רעב כמו בכל אדם". מאבטחי בית החולים הפרידו בין השניים והמשטרה הוזעקה למקום.
חבר הציונות הדתית הגיש במשטרה תלונה נגד יו"ר הרשימה המשותפת בגין תקיפת עובד ציבור והתנהגות פסולה במקום ציבורי. "לא נשארתי חייב", אמר בן גביר, "אבל זה מצביע בדיוק על ההתנהלות ועל הלך הרוח בקרב חברי הכנסת מהמשותפת ומרע"מ, הם מרגישים שהם בעלי הבית. עודה עשה מעשה פלילי וחמור, ועל משטרת ישראל והיועמ"ש להעמיד אותו לדין פלילי".