ספירת הקולות בבחירות לכנסת ה-24 צפויה להימשך עוד שעות ארוכות ובשני הגושים עדיין לא יודעים כיצד יוכלו להרכיב ממשלה, אך דבר אחד בטוח - למרות שבמדגמים היא נותרה מתחת לאחוז החסימה, מפלגת רע"מ שהתפלגה מהרשימה המשותפת תיכנס הפעם לכנסת - ותגרוף בין 5-4 מנדטים. מלבד החיכוכים ברשימתו של איימן עודה והחיזור של ראש הממשלה בנימין נתניהו אחר הקול הערבי, את ההצלחה של המפלגה השמרנית ניתן לתלות לא מעט באישה אחת שהוציאה את הנשים לקלפיות.
3 צפייה בגלריה
נסיבה עיסא
נסיבה עיסא
נסיבה עיסא
(צילום: חגי דקל )
"הדינמו של הבחירות", כינו בתום יום הבחירות את נסיבה עבדאללה נמר דרויש-עיסא מכפר קאסם במטה הבחירות של המפלגה, שם היו בטוחים מהרגע הראשון שאין סיכוי להישאר מחוץ לכנסת וחגגו כל הלילה. במפלגה אמרו כי חלק ניכר מהצלחת המפלגה רשום על שמה, כיוון שבמשך שבועות ארוכים של פעילות יומיומית בשטח, שכללה חוגי בית, פעילויות חברתיות ומסעות שכנוע וגיוס מצביעות - נסיבה הצליחה להרים את המפלגה למקום טוב מעל לאחוז החסימה.
"אני מרוצה מאוד מהתוצאות של הבחירות, ומהשיעור הגבוה של הנשים שהצביעו למפלגה", סיפרה נסיבה ל-ynet. "אני גאה בתנועה האיסלאמית ומאמינה בדרך שלה. תודה לאל שאני כאן כדי לעזור לנשים".
נסיבה, בתו של מייסד התנועה האיסאלמית, סיפרה כי במפגשים שערכה עם נשות החברה הערבית היא שמעה יותר מדי פעמים על חוסר רצון להצביע בבחירות. "נמאס להן, אבל כשהצגנו להן את הדרך לטפל בתופעות שמפריעות לנו ולהן - הן השתכנעו. רצינו שירגישו חופשיות לדבר, והיינו אוזן קשבת עבורן". לדבריה, הנשים העלו שוב ושוב את נושא הפשיעה והאלימות בחברה הערבית, וסיפרו על שאיפותיהן ליצור עתיד טוב לילדים שלהן.
3 צפייה בגלריה
  החגיגות במטה רע"מ, אתמול בלילה
  החגיגות במטה רע"מ, אתמול בלילה
החגיגות במטה רע"מ, אתמול בלילה
לשאלה אם היא מרגישה שהיא יכולה למצוא את הפתרונות עבור הבעיות שנותרו ללא מענה, השיבה נסיבה: "אינשאללה. אני מאמינה שכן. יש לנו הרבה תוכניות, אנחנו חוזרים לשטח, לחברה שלנו. ומה שאנחנו מבטיחים - אנחנו מקיימים".
למרות התפיסה בחברה הכללית שנשים מחברות שמרניות לא מגיעות לכנסת, נסיבה הפגישה את הנשים הערביות עם אימאן יאסין חטיב, חברת הכנסת הראשונה שעוטה חיג'אב, שסיפרה להן על פועלה בכנסת. "אני שומעת ונתקלת באנשים שלא אוהבים נשים שמעורבות בפעילות פוליטית וחברתית - ומסבירה להם שאישה יכולה להיות ולעבוד בכל מקום שתרצה - ולהוביל בו", אמרה נסיבה. "היו קשיים בעבר, אבל הצלחתי להתגבר על הכל. בתפקיד שלי כיו"ר ארגון הנשים של התנועה אני מעצימה נשים - והשטח מעצים אותי בחזרה". מלבד הייחוס המשפחתי, נסיבה מדגישה כי בעלה, בנה ובתה תמכו בה ובפעילותה הפוליטית והחברתית לאורך כל הדרך.
3 צפייה בגלריה
מנסור עבאס במטה הבחירות של רע"מ
מנסור עבאס במטה הבחירות של רע"מ
מנסור עבאס
(צילום: עידו ארז)
ומה לגבי התוכניות לעתיד? נסיבה טוענת שמוקדם מדי לשקול את האפשרות להתמודד ברשימת המפלגה לכנסת - ומתעקשת שהיא רוצה להמשיך בפעילות החברתית עם נשות החברה הערבית. "תמיד כשאני מבקרת בבתים אני חוזרת לשם, זה לא קשור בכלל לבחירות. התרגשתי כשהחמיאו לי במטה הבחירות, אבל אני מתרגשת יותר כשמפרגנים לי בבתים".
פורסם לראשונה: 22:55, 24.03.21