1 צפייה בגלריה
מימין למעלה: אורון שאול, הדר גולדין, אורון שאול, הישאם א-סייד ואברה מנגיסטו
מימין למעלה: אורון שאול, הדר גולדין, אורון שאול, הישאם א-סייד ואברה מנגיסטו
מימין למעלה: אורון שאול, הדר גולדין, אורון שאול, הישאם א-סייד ואברה מנגיסטו
ישראל לא מוכנה לשחרר מחבלים רוצחים במסגרת עסקה עם חמאס להחזרת השבויים והנעדרים, אך מגלה גמישות רבה במשא ומתן. כך אומרים בכירים בישראל בעקבות השיחות שקיים ראש הממשלה נפתלי בנט עם נשיא מצרים עבד אל פתאח א-סיסי, שבה השתתפו גם ראש המועצה לביטחון לאומי איל חולתא, המזכיר הצבאי האלוף אבי גיל ומתאם השבויים והנעדרים במשרד ראש הממשלה ירון בלום. גם ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל, השתתף בשיחות.
בישראל אומרים שסוגיית השבויים והנעדרים היא נדבך משמעותי בדרך למציאת פתרון לרצועת עזה. "ישראל רצינית מאוד", אומרים הבכירים. "מצרים שחקן רציני ומשמעותי, והדרגים הבכירים ביותר בה מעורבים".
בתשובה לשאלה אם הושגה התקדמות בשיחות אמרו בירושלים: "לאט לאט – זה אולטרה-מרתון. זה לא יקרה מחר בבוקר, אבל אנחנו מאוד רציניים".
בנט, אגב, נפגש היום עם משפחתו של אברה מנגיסטו בלשכתו בירושלים. בפגישה השתתפו גם גיל, חולתא ובלום, והיא התקיימה במסגרת פגישות עדכון עיתיות שראש הממשלה מקיים עם משפחות השבויים והנעדרים. מלשכתו של בנט נמסר כי "ראש הממשלה ציין בפני משפחת מנגיסטו שהוא מחויב באופן אישי להשבת החיילים והאזרחים המצויים ברצועת עזה, וכי דלתו פתוחה בפניהם".

גורם מדיני ציין אתמול שבפגישתם של בנט וא-סיסי עלו בין היתר גם מאמצים לרגיעה בעזה ולמניעת התעצמות חמאס, באמצעות הידוק הפיקוח על מעבר רפיח וסוגיית השבויים והנעדרים. בלשכת בנט ציינו כי "ראש הממשלה הדגיש את התפקיד המשמעותי שמצרים ממלאת בשמירה על היציבות הביטחונית ברצועת עזה, ובמציאת פתרון לסוגיית השבויים והנעדרים".
בימים האחרונים, נזכיר, התחממה גזרת עזה מחדש, עם חידוש ירי הרקטות ליישובי העוטף ושדרות. הירי מתבצע על רקע הקושי להגיע לפתרונות בכל הנוגע להעברת המענק הקטארי לרצועה, לאור הסירוב של הרשות הפלסטיני להעביר כספים לפקידי חמאס. סוגיה נוספת שהוסיפה להסלמה היא ששת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע, חמישה מהם שייכים לג'יהאד האיסלאמי, והכעס של ארגוני הטרור ברצועה על הפעולות שנקט שב"ס מאז נגד האסירים הביטחוניים בישראל.