דרור גלעדי, שהיה סמנכ"ל הכספים בכמה מהחברות של יזמית הנדל"ן ענבל אור, שנגדה הוגש כתב אישום בגין שורה של עבירות - הופך לעד מדינה. גלעדי הואשם לצדה של אור, ולאחרונה נערכו לו שלוש חקירות נוספות שמהן הצטברו ראיות חדשות. הפרקליטות הודיעה שהיא מבקשת להפריד את המשפט שלו ממשפטה של אור, וכך הוא צפוי להעיד נגדה.
נציג פרקליטות מיסוי וכלכלה, עו"ד רוי גורדון, הסביר בדיון שנערך היום (רביעי) בבית משפט השלום בתל אביב כי "בשבוע שעבר נחתם עם הנאשם הסכם שכולל הסדר לכתב אישום מתוקן, הודייה וענישה", כלומר - כתב אישום נפרד יוגש נגד גלעדי, שבמסגרתו הוא יודה בעבירות ויגיע להסדר טיעון. נגד אור הוגש כתב אישום מתוקן שלא כולל שינויים נרחבים - שממנו הוצא גלעדי.
2 צפייה בגלריה
ענבל אור
ענבל אור
ענבל אור. כתב אישום מתוקן הוגש נגדה
(צילום: עמית שאבי)
"זו הפעם הראשונה שאני שומעת את זה, ארצה ללמוד ולטעון בהמשך", אמרה ענבל אור בדיון. "המדינה פעולת בחוסר תשומת לב בצורה מזעזעת, ופותחת הליך נפרד". אור שבה והדגישה כי היא מתכוונת להמשיך לייצג את עצמה במשפט. עו"ד גורדון אף ביקש בדיון להעביר לאור חומרי חקירה, וציין כי עד כה הנאשמת "לא טרחה לבקש חומרי חקירה, למעט ליבת החומר". בית המשפט קבע כי שלב ההוכחות במשפט יתחיל בדצמבר.
ענבל אור (44) נחשבה במשך שנים למלכת קבוצות הרכישה בישראל והחזיקה בחברת אור סיטי נדל"ן. היא הצטיירה כסיפור של הצלחה מסחררת ובמקביל הפכה לסלבריטאית והרבתה להופיע בתקשורת. בשנת 2016 הקבוצה שלה נקלעה להליכי חדלות פירעון ולבסוף פורקה.
2 צפייה בגלריה
ענבל אור
ענבל אור
"המדינה פועלת בצורה מזעזעת". ענבל אור
(צילום: מוטי קמחי)
בשנת 2019 פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה כתב אישום לבית משפט השלום בתל אביב נגד אור, נגד חברות שהיו בשליטתה ונגד דרור גלעדי, ששימש כסמנכ"ל הכספים בחלק מהחברות. כתב האישום נגדה כולל 15 אישומים בגין ביצוע עבירות על חוק המע"מ, פקודת מס הכנסה, עבירות מרמה בנסיבות מחמירות כלפי לקוחות וכלפי מנהל סניף בנק וכן עבירות על חוק הגנת הצרכן. אור מכחישה את המיוחס לה.
על פי כתב האישום המקורי, בין השנים 2008 ל-2016 אור לא הוציאה חשבוניות ולא דיווחה למנהל מע"מ על חלק מהעסקאות שביצעה בשמונה פרויקטים למגורים, שבהם ארגנה קבוצות רכישה באמצעות חברות בשליטתה. סכום העסקאות שעליהן לא דיווחה הגיע לכ-81 מיליון שקלים. בנוסף, אור מואשמת כי לא הוציאה חשבוניות ולא דיווחה למנהל המכס והמע"מ על עסקאות שביצעה כעוסקת עצמאית בתחום הנדל"ן, בסכום של כ-9 מיליון שקלים, בזמן שנרשמו על שמה זכויות בפרויקטים למגורים ששיווקה.

עוד מואשמת אור בביצוע עבירות מרמה כלפי לקוחות באחד הפרויקטים שבהם ארגנה קבוצת רכישה. באותו מקרה אור פנתה למספר לקוחות בפרויקט צ'לנוב, שהעבירו צ'קים לפקודת הנאמן בפרויקט לצורך רכישה הקרקע שעליו יקום.
אור ביקשה מהם לבצע העברות בנקאיות לחשבון של אחת החברות שלה במקום חלק מהצ'קים שמסרו לנאמן, וזאת תוך הצגת מצגים כוזבים שונים וללא יידוע הנאמן. אור קיבלה לחשבון החברה שבשליטתה סכום של כשני מיליון שקלים, וכתוצאה מהתנהלותה לא היה בחשבון הנאמנות די כסף עבור תשלום לבעלי הקרקע, וחברי קבוצת הרכישה נאלצו לשלם תשלומים נוספים מעבר לסכומים אליהם התחייבו מראש.