לא חוליה אחת, אלא שלוש חוליות: גורם ביטחוני בכיר אמר הערב (שישי) כי באיסטנבול פעלו שלוש חוליות איראניות נפרדות שניסו לבצע פיגועים. לדבריו, אזהרת המסע החמורה עדיין בתוקף. "ברגע שלא יהיה איום ויהיה מידע מודיעיני קונקרטי על הסרת החוליות, באופן מיידי נוריד את אזהרת המסע", הבהיר.
לדברי הבכיר הביטחוני, יעד אחת החוליות האיראניות היה השגריר לשעבר ואשתו: "חוליה תצפתה עליהם והייתה בדרך לרצוח אותם, והאירוע סוכל". חוליה אחרת ניסתה לפגוע בתיירים ישראלים. "הרצח שלהם נמנע בשנייה האחרונה. תפסו את החוליה רגע לפני פיגוע טרור קטלני, רגע לפני כדור בראש", אמר.
3 צפייה בגלריה
העצורים בניסיון ההתנקשות
העצורים בניסיון ההתנקשות
העצורים האיראנים באחת הדירות ששכרו
3 צפייה בגלריה
שוטרים טורקים מסיירים ליד המסגד הכחול באיסטנבול
שוטרים טורקים מסיירים ליד המסגד הכחול באיסטנבול
כוחות משטרה באיסטנבול
(צילום: AFP)
בתקשורת הטורקית נכתב על כך כי "קבוצה של תיירים ישראלים ברובע בייאואולו, ובדיוק כשהם באו להיכנס למלון, הם נעצרו על ידי סוכני מוסד שלקחו אותם לכלי רכב משוריינים והשיבו אותם מיידית לארצם". הציר השלישי, לפי הבכיר הביטחוני, היה "חוליה ענקית של עשרה טרוריסטים רצחניים איראנים וטורקים, חוליה מעורבת שתכננה פיגוע ורצח של ישראלים".
הבכיר אמר כי הפרסום הישראלי על מעורבותו של חוסיין טאאב, ראש ארגון המודיעין של משמרות המהפכה שהודח אתמול, גרם לו לבצע שגיאות קשות. "ברגע ששמנו את התמונה של טאאב בפרונט הוא נכנס ללחץ, עשה הרבה טעויות והיה יותר קל לסכל את החוליות שסרות למרותו", אמר.
3 צפייה בגלריה
חוסיין טאייב
חוסיין טאייב
חוסיין טאאב. "נכנס ללחץ ועשה טעויות"
לדבריו, "הביקורת מבית על זה שהוא לא מצליח לבצע פיגועים עם חשיפה עולמית הובילה אותו להיות עם הגב לקיר ולעשות טעויות גדולות, לאיבוד עשתונות מול אנשיו. הוא הוריד הוראות לא הגיוניות לאנשיו בשטח וזה גרם להם לבצע טעויות. אנחנו כן יודעים שהיו ניסיונות גם לרצוח וגם לחטוף".
הוא ציין כי חשיפת שלוש החוליות מחזקת את הקשר בין עליית הרף יוצאת הדופן של אזהרת המסע לאיסטנבול לבין ההלימה המוחלטת בשטח: "עובדה שגם בקפריסין היה מידע על חוליה שמתצפתת על האנשים של טדי שגיא, היו כלי נשק עם כדורים בקנה אבל לא יצאה אזהרת מסע כי ישבו על החוליה וזה סוכל".
"במקרה הזה", הוסיף, "היו כמה חוליות שהיו פרוסות בשטח ולכן לא היה מנוס מהאזהרות החריפות. האזהרה עומדת בעינה כי רוצים לוודא שאין עוד חוליות, אבל נכון לעכשיו עדיין מסוכן להיות בטורקיה. צריך להבין ולהקשיב לבקשה לא להגיע לטורקיה".