1 צפייה בגלריה
זירת המערה בפזורה
זירת המערה בפזורה
הכריחו את הנערה לשתות בנזין ואף שפכו עליה חומר דליק. המערה בפזורה
(צילום: דוברות המשטרה)
נחטפה על ידי אחיה לתא מטען, נלקחה למערה, אולצה לשתות בנזין - ואז הצליחה לברוח. זה קרה בחודש שעבר בדרום. צעירה בת 19, תושבת הפזורה הבדואית, דיווחה ב-16 ביוני על כך ששני אחיה חטפו אותה בכוח מבית אמה, הכניסו אותה לתא מטען של רכב וניסו לרצוח אותה.
מחקירת המשטרה עלה כי החוטפים הביאו את אחותם אל מערה ואיימו לשרוף אותה בעודה בחיים. הצעירה התחננה על חייה והחשודים אילצו אותה לשתות בנזין, מיקמו אותה על משטח עצים ושפכו עליה חומר דליק.
תושבים הגרים בסמוך למערה הבחינו ברכב שלא שייך לאזור והגיעו למקום. תוך דין ודברים עם אחיה, ניצלה הצעירה שעת כושר וברחה לרכב של תושבי המקום, ואלו הבריחו אותה לביתם והסיעו אותה משם לטיפול רפואי בבית החולים.
צוות החקירה ממחלק מיעוטים בימ"ר נגב, בשיתוף תחנת ערוער, הצליח לעצור את אחד האחים החשודים, כרם דהיני, תושב שגב שלום בן 22, יום לאחר האירוע. מעצרו הוארך מעת לעת, והיום עם תום מלאכת החקירה תוגש הצהרת תובע בדבר כוונתה של פרקליטות מחוז דרום להגיש נגדו כתב אישום. הוא חשוד בניסיון רצח, חטיפה לשם רצח, תקיפה וחבלה ממשית, איומים והפרת הוראה חוקית לאחר שהפר מעצר בית.
מהחקירה עולה כי דהיני היה נתון במעצר בית בזמן האירוע. שמונה ימים בלבד לאחר שנעצר בחשד לגידול וייצור סמים מסוכנים, הוא נעצר בחשד לניסיון רצח אחותו. דהיני נעצר ב-9 ביוני לאחר שבחיפוש על פי צו נמצאו ברכבו שבחצר ביתו 3.5 קילו קנאביס, שתיל, מחסניות של רובה M-16 וכדורים. דהיני הכחיש כי הם שייכים לו. הוא נעצר בחשד לגידול, ייצור והכנת סמים מסוכנים ונשיאה והובלה של נשק. במשטרה ובפרקליטות החלו להחמיר בעבירות נשק, במטרה שבתי המשפט יחלו להחמיר אף הם בתיקים כאלה.
מעצרו של דהיני הוארך ב-10 ביוני בחמישה ימים, אך הוא שוחרר למעצר בית. ב-17 ביוני הוא נעצר שוב, הפעם בחשד לניסיון רצח אחותו והפרת מעצר הבית שלו. באחת מהארכות המעצר שלו הסביר נציג המשטרה כי "יש מושג בזוי ופסול בעיניי שנקרא כבוד המשפחה. ובשם המונח הזה הכול מותר והגבולות נפרצו לחלוטין, כולל לרצוח את האדם שכביכול חילל את כבוד המשפחה". המשטרה מסרה כי היא ממשיכה במאמצים לאתר גם את האח השני, החשוד אף הוא.
רב פקד אריק תורג'מן, ראש מחלק מיעוטים בימ"ר נגב, אמר על המקרה כי "מדובר באירוע מזעזע. מהירות הדיווח למשטרה סייעה לאיתור הזירה ומעצר אחד החשודים, בטרם עלה בידיהם לשבש או להעלים ראיות".