מחמוד חסארמה, בן 38 מבענה שליד כרמיאל, נורה אמש (יום ו') למוות בשדרות זלמן שז"ר בנהריה. הוא נפגע ממספר רב של קליעים ונמצא שכוב ללא רוח חיים ליד רכבו. תושבים באזור סיפרו כי שמעו צרורות ירי מנשק אוטומטי. המשטרה פתחה בסריקות אחרי רכב שככל הנראה נמלט מהמקום.
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח בנהריה
זירת הרצח בנהריה
תושבים סיפרו על צרורות מנשק אוטומטי. הזירה, אמש
(צילום: אלעד גרשגורן)
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח בנהריה
זירת הרצח בנהריה
(צילום: אלעד גרשגורן)
3 צפייה בגלריה
מחמוד חסארמה תושב בענה בן 38 שנרצח רצח ירי ב נהריה
מחמוד חסארמה תושב בענה בן 38 שנרצח רצח ירי ב נהריה
מחמוד חסארמה שנורה למוות. הרקע, לפי החשד: סכסוך בין שני פלגים בתוך משפחתו
במשטרה מסרו כי נפתחה חקירה בעקבות הירי, וכי לצד הסריקות בשטח חוקרי זיהוי פלילי אספו ממצאים מהזירה. לפי החשד, חסארמה חוסל על רקע סכסוך בין שני פלגים במשפחתו.
הדיווח על הירי התקבל במוקד מד"א בשעה 23:12, וחובשים ופרמדיקים שהוזעקו לזירה נאלצו לקבוע את מותו של חסארמה במקום. הפרמדיקית עמית אורנשטיין סיפרה: "הפצוע שכב כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפציעה מדממת בגופו. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".
לפני פחות מחודש נרצח אדם נוסף במשפחת חסארמה: סלים חסארמה, תושב בענה בן 44, נורה אז למוות בכפר. בתיעוד שהגיע לידי ynet נראו שני גברים במרדף אחר סלים, שניסה להיכנס לאחד הבתים בכפר. השניים יצאו מרכבם וירו לעברו.
הרצח אמש הוא ה-111 במספר במגזר הערבי מאז תחילת השנה. הממשלה בראשות נפתלי בנט הכריזה בחודשים האחרונים על מלחמת חורמה בפשיעה המשתוללת, אך מאז שבאוגוסט הוקמה יחידת "סיף" במשטרה למיגור התופעה, עשרות נוספים נרצחו. במסגרת תקציב המדינה שאושר אתמול בכנסת באופן סופי, אושרה גם התוכנית הממשלתית למאבק בפשיעה במגזר, שתקציבה 2.5 מיליארד שקלים.
בין המטרות שהוצבו בתוכנית הזו: פירוק ארגוני פשיעה והפחתת האמצעים הכלכליים שעומדים לרשותם, העלאת תחושת הביטחון האישי והקטנה משמעותית של מספר כלי הנשק. בממשלה הודיעו כי יפעלו גם להגביר את שיתוף הפעולה עם נציגים מהחברה הערבית לצד הגברת האמון במערכת אכיפת החוק. באחת מישיבות הממשלה בנט אף הכריז כי למאבק יגויסו גם השב"כ וצה"ל, אך במערכת הביטחון הופתעו מההכרזה הזו, וייתכן שבפועל המעורבות של הגופים הללו תהיה מצומצמת הרבה יותר.
פורסם לראשונה: 23:34, 05.11.21