תושב כפר בדואי מהנגב, נאשם בהתעללות בקטין, תקיפת קטין, פציעה בנסיבות מחמירות ואיומים נגד בתו בת ה-15, פלסטינית שמתגוררת בחברון בשל קשר שניהלה עם גבר ואותו הסתירה ממשפחתה.
בכתב האישום שהוגש נגדו היום (ראשון) מתואר כי הגבר נשוי לאישה מחברון ולהם ילדים משותפים. באוגוסט 2020 הכה הנאשם את בתו ברגלה באמצעות מקל ברזל מכרם ענבים הסמוך לבית המשפחה. באירוע נוסף בחודש ינואר השנה, הוא הכה את בתו עם חתיכת פלסטיק גדולה בראשה. כתוצאה מכך היא נפצעה ודיממה.
1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בחודש שעבר, ב-21 ביולי, הגיע הנאשם לבית המשפחה בחברון אחרי שבתו נעדרה מהבית. לפי הפרקליטות, "עם הגעתה לבית החל לתחקר אותה בדבר לבושה ומעשיה והנערה השיבה כי יצאה להתאוורר. באמצעות המטפחת שעל ראשה קשר את ידיה תוך שאמר לאחותה להביא לו כלי הנחזה כאקדח. הוא השכיב את הנערה על הרצפה, שם את רגלו על חזה ודרך את האקדח. לאחר מכן נשמע פיצוץ מן האקדח והכה בראשה באמצעות האקדח".
אלא שפה לא תם האירוע. "האב לא הסתפק בכך, קשר את ידיה מאחורי גבה באמצעות מטפחת והוביל אותה למערה הנמצאת בסמוך לבית המשפחה", נכתב בכתב האישום. "בתוך המערה, בעודה קשורה, הצליף בזרועותיה בחגורה ודרש ממנה לספר לו את האמת. הנערה סיפרה לאביה על אודות קשר שניהלה והוא הוביל אותה מהמערה לבית המשפחה כשידיה קשורות".
לאחר מכן, כך מתואר באישום, האב הלך להתפלל בחצר הבית. "בתום התפילה התיר את ידיה של בתו ואיים עליה כי אם יספר על דבר הקשר לאחיה - הם יהרגו אותה אפילו אם ייכנסו לכלא בשל כך. הנערה, שנבהלה מדבריו, הקיאה והוא בעט בה פעמיים ואיים עליה שלא תספר אף אחד דבר על שאירע".
למחרת ב-01:00 אחר חצות, דרש הנאשם מבתו שתספר לו שוב על הקשר - וכך עשתה. בתגובה הוא אמר: "את לא בסדר, את צריכה למות". לאחר מכן הוא אחז בידיה מאחורי גבה, חסם את פיה במטפחת ולקח אותה לבאר מים שנמצאת סמוך לבית המשפחה ופתחה צר.
"הנאשם שלשל את הנערה כשהוא אוחז ברגליה וראשה מופנה לקרקעית הבאר, אך אינו נוגע במים במשך דקה - ואמר לה: 'עכשיו ראית את המוות'". לאחר מכן הוציא אותה מהבאר והוביל אותה קשורה לבית ואיים עליה ש"אם תברח או תלך ליהודים" הוא יהרוג אותה. הנאשם סגר את כל פתחי הבית ומנע מהנערה לצאת ממנו. כשבוע לאחר מכן, ב-29 ביולי, היא הצליחה להימלט ולהגיע למשטרה הפלסטינית. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים ובית המשפט האריך את מעצרו בחמישה ימים ואסר עליו ליצור קשר עם בתו.
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.