ילד בן 10 נפצע הבוקר (שישי) באורח בינוני מירי תועה בכפר עין מאהל שבגליל התחתון. מחקירה ראשונית עולה כי אלמונים פתחו באש לעבר כלי רכב שחנו בשכונה, וכדור אחד פגע בילד שעבר ליד החלון. הוא נפצע בכתפו ופונה על ידי צוות מד"א לבית החולים העמק בעפולה. על פי החשד, הרקע לירי הוא סכסוך בשל חובות כספיים.
באירוע אלים אחר בסביבות 3:30 לפנות בוקר, שני צעירים בני 20 ו-25 נפצעו באורח קשה ובינוני מירי בשכונת הבדואים בנצרת. מחקירה ראשונית עולה כי השניים הגיעו למקום ככל הנראה כדי לבצע הצתה בסמוך לאחד הבתים. תושבי הבית פתחו בירי לעברם ופגעו בהם. שני הפצועים ושלושה חשודים בירי נעצרו.
בתוך כך, צעיר כבן 26 נפצע אמש באורח קשה מירי בכפר דבורייה שלמרגלות הר תבור. צוות מד"א פינה אותו מעט אחרי השעה 22:00 לבית החולים העמק, כשהוא סובל מפציעה חודרת. מהמשטרה נמסר כי החשד לרקע הירי הוא סכסוך בין עבריינים. במקביל, בטייבה נורה גבר נוסף ונפצע באורח קל.
סגן-ניצב אסף מנצור, מפקד תחנת נוף הגליל, אמר בעקבות האירועים כי "אנו מזהים גידול במספר אירועי הירי על רקע ניסיונות גבייה של כספים בשוק האפור. פנייה לשוק האפור לקבלת הלוואות היא מדרון חלקלק, הריביות גבוהות וברגע שהלווה אינו מצליח להחזיר את החוב, החוב תופח במהירות וגורר אחריו גביה אלימה. אנו פועלים נגד הגורמים המעניקים את ההלואות בכלים העומדים לרשותנו ובשיתוף רשות המסים".
2 צפייה בגלריה
נרצחים בחברה הערבית
נרצחים בחברה הערבית
40 מ-67 הנרצחים בחברה הערבית
2 צפייה בגלריה
סאיד זיד
סאיד זיד
התחתן רק לפני כחודש. סאיד זיד, נורה למוות כשפתח את דלת ביתו
מתחילת השנה נרצחו 67 בני אדם בחברה הערבית, בהם שבע נשים ושלושה ילדים, כאשר רק 11 מקרים פוענחו עד כה.
רק ברביעי האחרון נורה למוות סאיד זיד (22) בכפר קרע. הוא פתח את דלת ביתו, תכנן לצאת לעבודה, אך נורה לעיני אשתו ומותו נקבע במקום על ידי צוות מד"א. הקורבן התחתן רק לפני כחודש. המשטרה פתחה בחקירת האירוע, ובסריקות אחר חשוד שנמלט. האירוע נחקר כחשד לרצח.
בשבוע שעבר נרצח ביריות עבד אל-עזיז עית, צעיר כבן 20 ממזרח ירושלים, ביישוב אלעיזריה שברשות הפלסטינית - לשם הגיע כדי להביא דברים למסיבת האירוסים שלו, שהייתה אמורה להתקיים באותו היום. יום קודם לכן נורו בטבריה שני צעירים תושבי דיר חנא. השניים פונו לבית החולים פוריה כשמצבם קשה, והמשטרה פתחה בחקירה.