פרשת החשד לעבירות מין במוסד חינוכי בדרום: כל התלמידים המעורבים בפרשה החמורה חזרו היום (א') לספסל הלימודים, לאחר שהבוקר הסתיים מעצר הבית שלהם. כך נודע ל-ynet. משטרת מרחב לכיש לא הגישה בקשה להאריך את מעצר הבית בעוד כמה ימים ובכך הוא בא לסיומו. בהמלצת עורכי דינם וההורים שבו התלמידים לספסל הלימודים. על מרבית הפרשה עדיין מוטל צו איסור פרסום.
בשבוע שעבר התיר שופט בית משפט השלום במחוז דרום אלון גביזון לפרסם כי מתנהלת חקירת משטרה על אודות עבירות מין ופרסומים אסורים, פרשה שבה מעורבים מספר קטינים. "זו פרשה קשה ומטלטלת, אך לא פחות מכך עצובה", אמר השופט ומתח ביקורת. "לא אשגה ואומר כי מערכת החינוך לא השכילה להתמודד עם החשיפה של התלמידים לתכנים מיניים ברשתות החברתיות. יחסי המין נתפסים על ידם באופן מעוות ואין כל מענה אמיתי של המערכת".

1 צפייה בגלריה
התיכון בדרום
התיכון בדרום
הכניסה האחורית נסגרה. המוסד החינוכי בדרום
(צילום: בראל אפרים )
בינתיים, במוסד החינוכי שבמוקד החלו בשורת צעדים, בהובלת הרשות המקומית, במטרה לנסות לייצב את המערכת לאחר הטלטלה. בין היתר הוקם צוות לאירועי חירום בשיתוף משרד החינוך וכל הרשויות השכנות ומונה "פרויקטור מוגנות" שהחל לעבוד במוסד החינוכי.
לצד זאת ראש הרשות והצוות המקצועי החלו במפגשים עם ההורים והתלמידים, יצא לדרך קורס למיניות בריאה למדריכים, הושק קו חם לנוער טלפונית ובווטסאפ ובוצע תגבור משמעותי של הנוכחות בשטח.
בנוסף בוטלה הכניסה האחורית למוסד החינוכי, הוגברה הבקרה על הכניסה והיציאה מהשער הראשי בזמן הלימודים והוחלט על צמצום משך ההפסקות מ-30 דקות ל-20 דקות. לצד זאת הוחלט על תורנות של צוות המוסד החינוכי בהפסקות. תקנון המשמעת של בית הספר ישונה בשיתוף מועצת תלמידים.
"נמשיך לפעול בשותפות ובשקיפות ולהבטיח לילדים שלנו מציאות חינוכית איכותית, ערכית ומוגנת", אמרו במוסד החינוכי. חקירת המשטרה עדיין נמשכת ופרקליט מטעם פרקליטות מחוז דרום מלווה את תיק חקירה.