רגע אחרי התפרקות הרשימה המשותפת, כשהמפלגות הערביות עוד מלקקות את הפצעים, גוש השינוי עסוק במזעור נזקים והשטח ריק ממתחרים – בליכוד לא מבזבזים אף רגע וכבר מסתערים על המגזר הערבי בקמפיין אינטנסיבי. במוקד: הבטחה לפעולה חזקה נגד האלימות והפשיעה ממנה סובל הציבור הערבי.
"אבו יאיר" מהבחירות הקודמות הושק בגרסה מעודכנת ומחודשת – כשהמטרה ברורה: מצד אחד, לסמן את יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, כמועמד אולטימטיבי וראוי שיעבוד למען הציבור הערבי ומנגד להרדים את השטח. ברשת הטיקטוק מופעלים כמה ערוצים של נתניהו, כשהבולט בהם הוא "השייח אבו יאיר" ובו שירים בדואיים שמדברים על כבוד, פאר ועוצמה. באחד השירים מופיע נתניהו בביקוריו בנגב במסגרת קמפיין הבחירות לכנסת הקודמת. בסרטון אחר, תחת הכותרת: "חזרתי אליכם אחרי היעדרות. לאריה לא אכפת מזאבים", מוצג נתניהו כמנהיג חסר מעצורים, בעל עוצמה וכריזמה.
2 צפייה בגלריה
נתניהו בטיק טוק חדש במאהל בדואי
נתניהו בטיק טוק חדש במאהל בדואי
"מחויב באופן אישי להבטיח את ביטחונכם". נתניהו בשבט תראבין, אשתקד
(מתוך חשבון הטיקטוק של בנימין נתניהו)
2 צפייה בגלריה
"הסקרים אולי מטעים אותו, אבל רובנו לא נצביע לו". כרזות בחירות בבית צפאפא, 2013
"הסקרים אולי מטעים אותו, אבל רובנו לא נצביע לו". כרזות בחירות בבית צפאפא, 2013
"הסקרים אולי מטעים אותו, אבל רובנו לא נצביע לו". כרזות בחירות בבית צפאפא, 2013
(צילום: גיל יוחנן)
"רק הליכוד יכול להקים ממשלה יציבה לארבע שנות שגשוג", כתבו בשפה הערבית בכותרת הקמפיין. באחד הסרטונים שמציג הליכוד נשמע נתניהו אומר: "אני מחויב באופן אישי להבטיח את הביטחון של כל אחד ואחת מכם. עשינו זאת בהצלחה נגד ארגוני הפשע בחברה היהודית ונעשה זאת גם בחברה הערבית".
הקמפיין הזה מכעיס את הפעילה החברתית כאמלה טיון. "נתניהו חושב שיש לנו זיכרון קצר ומקווה ששכחנו את דרכיו להסתה והדה-לגיטימציה שעשה לציבור הערבי, הסקרים אולי מטעים אותו אבל רובנו לא נצביע לו".
ד"ר מוחמד חלאיילה מאוניברסיטת חיפה מסביר שחזרת נתניהו לבלפור תלויה בשיעורי הצבעה נמוכים בחברה הערבית. "לנתניהו אינטרס מובהק להרדים את הציבור הערבי ולחזק את תחושת אי האמון במפלגות הערביות, חוסר האונים והשאננות שמבטיחים שיעורי הצבעה נמוכים". ד"ר סלים בריק, מומחה למדעי מדינה, מוסיף: "בליכוד למדו לקח מהבחירות של הכנסת ה-23 והבינו שאם תוקפים את הערבים – הם יוצאים להצביע כתגובת נגד, ואם מלטפים אותם הם נשארים רדומים, כפי שנתניהו מעדיף".