האזינו לפרק של הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet. והפעם: מה הסיפור של הג'יהאד האיסלאמי? ארגון הטרור שנמצא בחזית הלחימה נגד ישראל במבצע עלות השחר שנכנס הבוקר ליומו השלישי, רואה בעצמו כאליטה של "מלחמת הקודש" כלפי ישראל. אין לו, כך נראה, אספירציה פוליטית, והוא רואה בטרור דרך להביא לגאולה.
רונן ברגמן מספר כיצד גירושו של מייסד הארגון פתחי שקאקי בשנות ה-80 מרצועת עזה הוביל ליצירת הקשרים המיוחדים עם איראן. גם חיסולו ב-1995 לאחר ההוראה שנתן ראש הממשלה רבין, לא סייעה להיעלמותו של הארגון מעל פני האדמה. ד״ר מיכאל מילשטיין, ראש הפורום ללימודים פלסטינים במרכז דיין באוניברסיטת ת"א וחוקר בכיר במכון למדיניות ואסטרטגיה (IPS) באוניברסיטת רייכמן, מציג את מעמדו של הג'יהאד האיסלאמי בתוך הרחוב העזתי, שנגרר לעוד סבב לחימה כשהמצב הכלכלי חמור מתמיד. האזינו לפרק.
1 צפייה בגלריה
זיאד נחאלה וחוסיין סלאמי
זיאד נחאלה וחוסיין סלאמי
מנהיג הג'יהאד האיסלאמי זיאד נחאלה ומפקד משמרות המהפכה חוסיין סלאמי בפגישתם בשבוע שעבר
בכל יום שרון כידון בוחנת עם כתבי ynet ו"ידיעות אחרונות", לצד מומחים ופרשנים, את הנושאים הבוערים שעל סדר היום. אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים