אחד מאנשי האבטחה של המשלחת הישראלית לאולימפיאדת טוקיו, שכבר נמצא בכפר האולימפי בבירת יפן, נדבק בקורונה והוא יחויב בבידוד. כמו כן, גם שאר אנשי הביטחון שבאו איתו במגע בימים האחרונים יאלצו להיכנס לבידוד של 14 יום בכפר האולימפי.
כל זאת מתרחש 15 יום בלבד לפני פתיחת המשחקים האולימפיים. צריך לציין כי בקרבת אותו איש אבטחה (שחוסן לפני נחיתתו והגיע עם שתי בדיקות שליליות) לא היו ספורטאים, ישראלים או ממדינות אחרות. הסיבה: ההוראה המפורשת של הוועד האולימפי הבינלאומי שכל ספורטאי יורשה להיכנס לכפר האולימפי רק חמישה ימים לפני התחרות של הענף בו הוא מתחרה.
2 צפייה בגלריה
סמל המשחקים האולימפיים בטוקיו
סמל המשחקים האולימפיים בטוקיו
איש האבטחה לא בא במגע עם הספורטאים
(צילום: AFP)
2 צפייה בגלריה
טוקיו 2020
טוקיו 2020
בימים האחרונים ישנה עלייה בתחלואה ביפן
(צילום: AP)
בימים האחרונים ישנה עלייה בתחלואה ביפן והרשויות חוששות מכך שהאולימפיאדה שתיפתח ב-23 ביולי תוביל להחמרה נוספת במצב. בעקבות הערכת מצב שקיימו בכירים בממשל, הכריז אתמול ראש ממשלת יפן, יושידה סוגה, על מצב חירום אשר יימשך עד ה-22 באוגוסט. כמו כן, הודיעו מארגני האולימפיאדה כי המשחקים ייערכו ללא קהל ביציעים.
טוקיו הייתה בתקופה האחרונה תחת הגבלות שאינן מחמירות במיוחד כמו הגבלת שעות הפתיחה של מסעדות וברים, אבל זה לא הצליח למנוע את העלייה בתחלואה ולכן הוחלט על צעדים נוספים. זה יהיה מצב החירום הרביעי אליו נכנסת טוקיו מאז תחילת המגפה.