רק בליגה ג': אבי וורקו, ששיחק בעונה שעברה בהפועל קרית חיים, נתקל בדרישה לשלם תמורת שחרורו כאשר ביקש לעבור לשחק בקריית ים השכנה. במועדון טוענים שכך נהוג, וישמחו להשאילו בכל עת ולכל קבוצה, אך עורך דינו של וורקו, שלמה יעקובוביץ', טוען: "הקבוצה שיחררה מספר שחקנים משורותיה ללא כל דרישה כספית, אך בחרה להערים עליו קשיים".
"מרשי שיחק בקבוצתכם כשחקן פעיל בעונת 2019/20. במהלך כל העונה לא נחתם עמו חוזה, בניגוד לתקנות", כתב עו"ד יעקובוביץ' לקריית חיים במכתב התראה טרם נקיטת הליכים משפטים. "במהלך כל העונה הוא נאלץ לרכוש בכספו האישי בגד אימון, לשלם עבור המגרש וכן הוצאות בסיסיות נוספות. בקשותיו זוכות להתעלמות בוטה מצדכם, תוך הלנת שכרו ופגיעה באימוניו". בהשך פנה להתאחדות לכדורגל וביקש לקבוע מועד לבוררות בעניין.
2 צפייה בגלריה
אבי וורקו
אבי וורקו
פגוע. אבי וורקו
(צילום: גיל נחושתן)
וורקו פגוע מהתנהלות הקבוצה מולו. השבוע סיפר: "שיחקתי בהפועל קרית חיים כי זה קרוב לבית. שיחקתי בחינם, בלי לקבל שקל, כי הבטיחו לי שאוכל להשתחרר ללא תמורה מתי שארצה. קנינו טרנינגים מכספנו, שכרנו מגרשים מכספנו, נסענו ברכבים פרטיים למשחקים, כי זו קבוצה ללא תקציב. העונה רציתי לעבור לקריית ים, כי מספר חברים שלי משחקים שם, אבל אמרו לי: 'מי שרוצה אותך - ישלם. שחקן אחר, ששיחק חמש שנים, שוחרר בחינם, אבל עבור השחרור שלי ביקשו 2,000 שקל. למה? אני עכשיו מרגיש בן ערובה".
עו"ד יעקובוביץ': "הפועל קרית חיים בחרה להערים קשיים בגין שחרורו, ואין ביכולתו לעמוד בסכום שהם דורשים. בניגוד לתקנון התאחדות הכדורגל בישראל, הקבוצה מעולם לא חתמה עמו חוזה בכתב. זהו יחס מזלזל ובוטה".
סוכנו של וורקו, עידו קרן: "אני עוסק בתחום הרבה שנים, מוזרה לי ותמוהה ההתנהגות של אנשי קריית חיים, אשר רואים באבי רכושם הפרטי. לא יכול להיות שקבוצה תחזיק שחקן ללא חוזה, שלא קיבל שכר בגין עבודתו ואף שילם כספים מכיסו, וכעבור שנה תסרב ותנצל לכאורה את חולשתו. ריח רע נודף מהסיפור הזה. טוב יעשו קברניטי הקבוצה מהקריות אם יתעשתו על עצמם ויכבדו כל אדם באשר הוא".
2 צפייה בגלריה
אבי וורקו עם סוכנו עידו קרן
אבי וורקו עם סוכנו עידו קרן
אבי וורקו עם סוכנו עידו קרן
(צילום: גיל נחושתן)
מטעם הפועל קריית חיים הגיב עו"ד חליחל ביאדי: "איננו מתנגדים להשאיל את השחקן לכל קבוצה שירצה. ההתנהלות מולו אינה שונה מאשר מול שחקנים אחרים, שהושאלו אף הם ולא שוחררו".