מגן וקפטן נבחרת גרמניה ובאיירן מינכן פיליפ לאם, שמשמש גם כיושב ראש הוועדה של יורו 2024 בגרמניה, דיבר היום (שני) על המונדיאל הקרוב בקטאר. לאם בן ה-38, שהוביל את נבחרתו לזכייה בגביע העולם בברזיל ב-2014, לא נשמע נלהב מהטורניר והעביר ביקורת על פיפ"א בשל הבחירה במדינה מהמפרץ לארח את הטורניר הגדול ביותר שלהם.
"אני לא חלק מהמשלחת הגרמנית ולא נלהב לטוס לקטאר כאוהד, אני מעדיף להישאר בבית ולצפות בטורניר בטלוויזיה", אמר לאם, "זכויות אדם צריכות להיות משמעותיות יותר כשמעניקים למדינות את הפרס לארח טורנירים. אם מדינה שפוגעת בזכויות האדם בצורה כזו, מקבל פרס כזה אז אתה מתחיל לתהות לגבי הקריטריונים שלקחו בחשבון בהחלטה לגבי המארחת".
1 צפייה בגלריה
פיליפ לאם שחקן באיירן מינכן לשעבר
פיליפ לאם שחקן באיירן מינכן לשעבר
קורא לשחקני גרמניה לדבר בנוגע לקטאר
(צילום: גטי אימג'ס)
מגן העבר התייחס לסגל של גרמניה ועודד אותם לדבר על הנושא כשאמר: "כשחקן אתה לא יכול להתחבא מהדברים האלה בימינו".
המונדיאל ייפתח בעוד 105 ימים בקטאר, שם נהרגו לפי כל הדיווחים אלפי עובדים זרים שיובאו למדינה כדי לבנות את האצטדיונים. העובדים הללו חתמו על הסכמי עבודה בתנאים רצחניים ולפחות 6,500 מהם שילמו בחייהם. במרץ אמנסטי אינטרנשיונל העבירה עצומה לפיפ"א עם יותר מ-280 אלף חתימות מאוהדי כדורגל בכל העולם. העצומה הזו קוראת להתאחדות הכדורגל העולמית לעשות הכול כדי לשפר את תנאי העובדים לקראת מונדיאל 2022.