כחודש עבר מאז החלו הטיסות המסחריות בין ישראל ואיחוד האמירויות וכבר מגיעים דיווחים על כך שישנם תיירים ישראלים אשר גונבים פריטים מחדרי המלונות בדובאי.

"חבורה של צעירים שהעמיסה מגבות"

"שנים רבות אני מגיע למדינות איחוד האמירויות ועושה שם עסקים", סיפר ל-ynet איש עסקים מצפון הארץ. "בחודש שעבר הגעתי לבית המלון הקבוע שאני שוהה בו ונחרדתי לגלות בלובי ישראלים שפותחים להם את המזוודות לפני הצ'ק אאוט ומחפשים אם יש דברים שנגנבו מהחדרים. ראיתי חבורה של צעירים שהעמיסה מגבות וקומקום במזוודה שלהם. מה שראינו בטורקיה לפני כמה שנים מתחיל לחזור כרגע ובגדול, רק בדובאי".
עוד סיפר איש העסקים כי "במזוודה של אורחת אחרת נמצאה מנורת אווירה שמחליפה צבעים. מדובר במנורה שעולה כמה שקלים בודדים".

"מעמיסים מכל הבא ליד"

מנהל אחד המלונות שמציע נוף פנורמי של הבורג‘ חליפה (המגדל הגבוה בעולם) וממוקם בלב אזור ה"ביזנס ביי", אמר ל-ynet: "אנחנו מארחים מאות תיירים מכל המדינות בעולם ויש לא מעט תיירים שעושים בעיות. לגניבות של פריטים מהחדר לא ציפינו. אנחנו נחשפים בזמן האחרון לתיירים ישראלים שמגיעים לבית המלון ומעמיסים מכל הבא ליד. בין היתר נגנבו מגבות, שקיות תה וקפה, קולבים ואפילו מנורות".
2 צפייה בגלריה
דובאי
דובאי
עדויות על גניבות מצד ישראלים בדובאי
(צילום: shutterstock)
כאשר ביקשנו דוגמאות, אותו מנהל מלון יוקרתי בדובאי תיאר כי "משפחה עם שני ילדים הגיעה לעשות צ'ק אאוט ונוכחנו לגלות שחסרים דברים בחדר. נציג הלובי שאל לפשר המחסור של אותם הדברים והאורחים התחילו לצעוק. אחרי חילופי דברים הם הסכימו לפתוח את המזוודה שלהם ונוכחנו לגלות שהכלי לקרח, הקולבים והמגבות פנים היו אצלם בתיק. אחרי שאמרנו להם שנערב את המשטרה הם החליטו להחזיר את הדברים ולהתנצל".

הסרטון של מגיש החדשות האמירותי

בסרטון בתחילת הכתבה, שעלה ליוטיוב אתמול וכבר הגיע לכ-90 אלף צפיות, נראה מגיש טלוויזיה המוכר בעולם הערבי כאנטי-ישראלי ופרובוקטור גדול, שבו הוא מספר על גניבות הישראלים.
המגיש הוא ד״ר עבד אל-עזיז אל-חזראג׳ אל-נסארי מקטאר, שמספר על כך שעשרות בעלי בתי מלון בדובאי פנו אליו וסיפרו על מגוון גדול של פריטים שנגנבים מהחדרים במלונות שלהם לאחר ששהו בהם תיירים מישראל.
2 צפייה בגלריה
מגיש החדשות הקטארי מדגים אילו פריטים נגנבו על ידי תיירים ישראלים לכאורה
מגיש החדשות הקטארי מדגים אילו פריטים נגנבו על ידי תיירים ישראלים לכאורה
מגיש החדשות הקטארי מדגים אילו פריטים נגנבו על ידי תיירים ישראלים לכאורה
(מתוך סרטון היוטיוב של ד"ר עבדולזיז חזראג 'אל-אנסארי)
בסרטון הוא מדגים על אילו פריטים מדובר לכאורה. לדבריו נגנבו, בין היתר, מגבות, חלוקים, מצחצח נעליים, קומקום, קולבים ומגהץ. עוד ציין המגיש כי אותם מנהלי בתי מלון פנו ללשכת התיירות בדובאי, בטענה כי הם לא יודעים איך להתמודד עם הגניבות, אך בלשכה ענו להם שלא יפרסמו זאת בינתיים ושיתאזרו בסבלנות.
מעבר לסיפורים המביכים שמתאר מגיש החדשות, שהתבטא בעבר בנושא השתייכותו לאחים המוסלמים, עולה מדבריו גם נימה אנטי-ישראלית חריפה כאשר הוא קורא לתיירים מישראל "הציונים המטונפים" ואומר: "האנשים האלה גנבו את אדמות פלסטין, הם לא יגנבו דברים מהחדרים?".
בהכנת הידיעה השתתף דניאל סלאמה