שוב בחירות ואיתן כמובן יום השבתון. אחרי שתממשו את זכותכם הדמוקרטית ותשלשלו מעטפה אל הקלפי, אנו ממליצים לכם לצאת אל הטבע, לטייל ולנקות את הראש עד לפרסום תוצאות המדגמים בערב. לצורך כך ריכזנו עבורכם את מיטב כתבות הטיולים שפרסמנו בשנים האחרונות ושהמסלולים בהם רלוונטיים לתקופה הזאת של השנה.

לתצפת על הכינרת

נתחיל ממצוק הארבל, אחת מנקודות הנוף היפות בישראל. ההר צופה על הכינרת ומתנשא לגובה של כ-390 מטרים מעליה, ומשקיף גם על הגולן, על החרמון ועל הרי הגליל. מלבד נוף משגע, האתר מציע גם כמה מסלולי טיול מרתקים – חלקם קלים ומתאימים לכולם, וחלקם מאתגרים למטיבי לכת.
בראש הצוק שלושה מצפורים: מצפור אל מול הכינרת - משקיף על נופי דרום הגולן והכינרת; מצפור החרוב - משקיף על הכינרת, הגולן, החרמון ומזרח הגליל העליון והגליל התחתון; מצפור הר ניתאי - משקיף על הר ניתאי המתנשא מצפון לארבל. לכתבה המלאה – הקליקו.
8 צפייה בגלריה
מצוק הארבל
מצוק הארבל
מצוק הארבל
(צילום: טל גליק)

לטייל בעקבות האירוסים

הרבה סוגי פרחים מבשרים את בוא האביב, אבל אין ספק שהמיוחדים ביותר שבהם הם האירוסים. לאירוס 16 מינים הגדלים בישראל – ורוב המינים הללו ייחודיים לארץ. בתקופה זו של השנה תוכלו לחזות בפריחה של אירוס הגלבוע, אירוס נצרתי, אירוס ירוחם, אירוס שחום ואירוס הנגב. ריכזנו עבורכם שלל מסלולי טיול מצפון ועד דרום שבהם תוכלו להיתקל בפרח הנאה. לכתבה המלאה – הקליקו.
8 צפייה בגלריה
אירוס הגלבוע
אירוס הגלבוע
אירוס הגלבוע
(צילום: אמיר לוטרמן)

לטייל בעקבות הצבעוני

לצבעוני חמישה מינים הגדלים בישראל, והוא מפורסם בפרחים המרשימים דמויי הגביע. בעבר היה הצבעוני נפוץ במישור החוף, בשפלה ובהרים, אולם בעקבות צמצום תפוצתו הן בשל קטיף מוגבר והן בשל בנייה – הוא הוכרז כפרח מוגן. אז איפה בכל זאת תוכלו לפגוש את הצבעונים בארץ? כל התשובות והמסלולים בכתבה.
8 צפייה בגלריה
צבעוני השרון בחוף הבונים
צבעוני השרון בחוף הבונים
צבעוני השרון בחוף הבונים
(צילום: רינת רוסו, רשות הטבע והגנים)

המלצות לטיולים מסביב לכינרת

לפני כשבוע נפתחה עונת הרחצה בכינרת, אך לפני שתטבלו במי האגם המתוקים אנחנו ממליצים לכם לטייל קצת מסביב. שביל "סובב כינרת" שמסומן בצבעים לבן-סגול-כחול חובק כ-90% מהכינרת ואורכו כ-53 קילומטרים. לכתבה המלאה עם המלצות המפורטות לטיול סביב האגם – הקליקו.
8 צפייה בגלריה
מטיילים בשביל "סובב כינרת"
מטיילים בשביל "סובב כינרת"
מטיילים בשביל "סובב כינרת"
(צילום: רשות הכינרת)

אל תפספסו את נחל תבור

בנחל שבגליל התחתון עובר אחד ממסלולי הטיול היפים ביותר בארץ. הנחל מתחתר ב"קניון הבזלת" המפותל, שגדותיו בנויים מסלע בגווני חום-אדמדם ושחור, ובחלקו התחתון ממשיך כנחל איתן הניזון מכמה מעיינות ונשפך אל נהר הירדן.
קניון הבזלת מציע למבקרים שני מסלולי טיול אפשריים: האחד מסלול מעגלי קצר וקל המומלץ למשפחות, והשני מסלול מעגלי ארוך וקשה שכולל ירידה אל תוך הקניון והליכה בתוואי הנחל – ומומלץ אך ורק למטיבי לכת.
בחורף, מתכסה הקניון בעשב שצובע את המצוקים בירוק וגורם למקום להיראות כמו גלויה. בתחילת האביב, מורדות הקניון נצבעים בכחול-סגול בזכות פריחת תורמוס ההרים. בשטח זה נמצאת גם האוכלוסייה הגדולה ביותר של הצבי הארצישראלי.
התורמוסים נמצאים כעת לאחר שיא פריחתם, אך עדיין מדובר במסלול יפה מאוד. לפרטים המלאים – היכנסו לכתבה.

להכיר באמת את הרי אילת והטבע סביב העיר

ההרים האדומים והשחורים שמתנשאים מעל אילת הם הרבה יותר מ"סתם תפאורה" לעיר הנופש הדרומית. שמורת הטבע העצומה "מסיב הרי אילת", ששטחה כ-415 אלף דונם, משתרעת משולי בקעת עובדה בצפון ועד מעבר הגבול טאבה בדרום, ובין כביש הערבה במזרח לגבול מצרים במערב – ומציעה נופים עוצרי נשימה, בעלי חיים מיוחדים ואפילו בריכות מים שמזמינות טבילה מרעננת בלב המדבר.
8 צפייה בגלריה
שדה הבולבוסים בנחל קידר
שדה הבולבוסים בנחל קידר
שדה הבולבוסים בנחל קידר
(צילום: חן קופיקיאן, רשות הטבע והגנים)
אז אתם מעוניינים לצעוד בתוך קניונים אדומים ועמוקים, לגלות כדורי סלע גדולים, לתצפת בו-זמנית על ארבע מדינות, לפגוש פלמינגואים, ציפורי שיר נודדות וחרדונים ענקיים, או אולי דווקא לצלול בין שוניות האלמוגים – הכנו לכם מדריך מלא לטיולים בהרי אילת ובטבע שסובב את העיר.

"בריכות גן עדן" ונוף מהפנט: הכירו את נחל כזיב

הנחל שבגליל המערבי הוא אחד מנחלי החוף הבודדים בישראל שמימיהם נותרו לא מזוהמים, אך שמורת הטבע שבשטחו הוא זורם היא הרבה יותר מאתר רחצה: תצפיות נוף מרהיבות, מעיינות צלולים, בעלי חיים וצמחים נדירים, אתרים ארכיאולוגיים ייחודיים ומרתקים – והכל בלב חורש טבעי וירוק לאורך כל ימות השנה.
אם אתם מעוניינים לטבול במעיין, להשתכשך במפל, לגלות מבצר צלבני מיוחד, לפגוש את אחד מפרחי הבר היפים והנדירים ביותר בארץ או אולי דווקא להכיר את "האיש שבקיר"? קבלו את המדריך המלא לטיולים בנחל כזיב.
8 צפייה בגלריה
נחל כזיב
נחל כזיב
נחל כזיב
(צילום: אוצרות הגליל)

מסלולים רטובים ומפלים: הכירו את יער יהודיה

שמורת יער יהודיה היא שמורת הטבע הגדולה ביותר ברמת הגולן, ונדמה שיש בה הכל: נחלים עתירי מים, מפלים גבוהים, קניונים עמוקים, לגונות ואגמונים, תופעות וולקניות, פרחים נדירים ובעלי חיים רבים – והכל בתוך יער רחב ידיים של עצי אלון התבור המשתרע בדלילות בין קצרין לכינרת.
אז אתם בעניין של מסלול הליכה רטוב, רחצה בבריכה טבעית, טיול פריחה או אולי סנפלינג אתגרי? קבלו את המדריך המלא.
8 צפייה בגלריה
מפל יהודיה
מפל יהודיה
מפל יהודיה
(צילום: ג'ורג' נורקין, רשות הטבע והגנים)

טיולים שחייבים לעשות עם בגד ים בתרמיל

מהזרימה השוצפת של נחל שניר, דרך המג'רסה שמתאים לכל המשפחה ועד לנוף המדברי של נחל דוד בעין גדי – הבחירות נפלו הפעם על יום חם ולנו לא נותר אלא להמליץ לכם על מסלולי טיול עם מים קרירים. לכתבה המלאה – הקליקו.
8 צפייה בגלריה
שמורת המג'רסה
שמורת המג'רסה
שמורת המג'רסה
(צילום: שירן אונגר, רשות הטבע והגנים)

הגן הלאומי מגדל צדק נפתח לציבור

לאחר חמש שנים של עבודות פיתוח – הגן הלאומי החדש מגדל צדק יפתח ביום הבחירות את שעריו לציבור. מלבד המבצר המפואר ששוחזר, מחכים למבקרים במקום 10 קילומטרים של שבילים, מתוכם שבעה קילומטרים של מסלולי אופניים ושני קילומטרים של שבילים מונגשים לנכים, תצפיות נוף יפהפיות ובריכות חורף עשירות בטבע. לכתבה המלאה – הקליקו.
פורסם לראשונה: 10:01, 22.03.21