כבישי ישראל קטלניים השנה באופן קיצוני, עם עלייה חסרת תקדים במספר ההרוגים כתוצאה מתאונות דרכים. כצפוי וכמקובל, הגופים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה לצמצם את הקטל, מפנים אצבע מאשימה אל הנהג. ובצדק, שכן למעט מקרים נדירים, נהג אחד או יותר אכן ביצע עבירה באירוע שתוצאותיו תאונה. ובדרך כלל, גם למהירות הנסיעה יש קשר ישיר, לטענת הגופים האחראים. כעת מזכירים בבריטניה כי גם לאיטיות הנהיגה יש קשר, והוא גדל והולך.
1 צפייה בגלריה
אם תיסע לאט, יתפוס אותך שוטר
(צילום: shutterstock)
לפי נתונים שפרסם משרד התחבורה הבריטי, מספר הנפגעים מתאונות שנגרמות בעקבות נהיגה איטית מדי נמצא בעלייה מתמדת. כך למשל נהרגו ב-2018 בבריטניה 2 בני אדם, 26 נפצעו באורח קשה ו-132 נפגעו באורח קל מתאונות שהוגדרו על-ידי המשטרה המקומית כ"נהיגה איטית מדי". בין היתר מזכירים שם כי נהיגה איטית מדי ומתחת למהירות המותרת, בעיקר המיועד לעקיפה, גורמת להתנהגות מסוכנת של שאר משתמשי הכביש.
את חלק מהמאפיינים המתלווים ל"נהג איטי בנתיב שמאל" אתם ודאי מכירים. אי שמירת מרחק על-ידי הרכב מאחור, תמרוני עקיפה מסוכנים (בעיקר בכביש חד-נתיבי אך לא רק), עקיפה מימין, נהיגה מתוסכלת ואגרסיביות ועוד.
עם זאת מציינים הבריטים כי גם להגבלת מהירות שאינה נחוצה, כמותה מכירים הנוהגים בנתיבי איילון למשל, עלולה לגרום לתופעות דומות. זאת שכן חלק מהנהגים נשמרים שלא לעבור את ההגבלה, בעוד האחרים מתעלמים ממנה. מה גורם לנהיגה איטית מדי לדברי הבריטים? חוסר ביטחון עצמי מאחורי ההגה, עצבנות, עייפות, משקל יתר על הרכב ואף "נהיגה דווקאית".