שש שנים לאחר השקתו בתערוכת ז'נבה 2014, מתחילה ניסאן סוף סוף לשווק בישראל את ה-e-NV200, גרסה חשמלית לרכב המסחרי הוותיק, המיועדת בעיקר לחברות שליחויות עירוניות. תג המחיר המקומי עומד על 170 אלף שקל, גבוה ב-27 אלף שקל מגרסת הדיזל המשווקת כאן זה מכבר.
המנוע החשמלי מפיק 109 כ"ס ו-25.9 קג"מ, אלה 19 כ"ס ו-5.5 קג"מ יותר ממנוע טורבו-דיזל (1.5 ליטר) בה עושה שימוש ה-NV200 ה"רגיל". הכוח עובר לגלגלים הקדמיים ומאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-14 שניות (2.3 שניות פחות מאשר בדיזל), בדרך למהירות מרבית מוגבלת ל-123 קמ"ש (158 קמ"ש בדיזל) במטרה להפחית את צריכת החשמל ולמנוע אובדן משאבי אנרגיה מהיר מדי המתלווה למהירות גבוהה.
מצברי ליתיום-יון בקיבולת 40 קוט"ש קטנה יחסית מותקנים במכונית, על מנת להוזיל את העלויות ולהפחית את העלייה במשקל העצמי שהם גובים (160+ ק"ג בהשוואה לדיזל). אלה מאפשרים טווח נסיעה צנוע בלבד של 200 ק"מ. ניתן לטעון אותם באמצעות עמדה מהירה (50DC) שתעניק תוך כ-40 דקות כ-80% סוללה.
כמו הדגם הרגיל, גם החשמלי מציעה מקום לחמישה נוסעים, כשבעתיד הוא יוצע גם עם שורת מושבים שלישית כפי שהוא משווק באירופה - בתוספת של עוד שני מקומות. כושר ההעמסה שלו עומד על 658 ק"ג (38 ק"ג יותר מהדיזל). כושר הגרירה עומד על 150 ק"ג. קוטר הסיבוב נותר זהה לגרסת הדיזל (10.6 מטר).
רשימת האבזור כוללת בקרת אקלים, מסך מגע בהתקנה מקומית, מצלמת נסיעה לאחור ובקרת שיוט. מערכות בטיחות אקטיביות לא מוצעות, ובמקומן מותקנת מערכת התרעה מקומית.
הכותב חבר מערכת iCar